Armani__: Jo, det har vi också provat, fast med ett vanligt grimskaft. Det går ju bra, men bara så länge man själv är där

Han går mest på morgonen innan han får mat/blir utsläppt, så det fungerar nog inte eftersom jag just som du skrev, inte vill ha boxdörren öppen på natten
Åke: Han får panik när han inte ser vad som händer, vår spilta är ju gjord så de står med huvudet in mot väggen och då ser inte han allt som han tycker att han måste se... Han har inga problem att stå uppbunden på stallgången, men där kan han ju inte stå hela natten
TheOne: Ja, det är inte lätt att bli av med gamla ovanor, men man kan ju försöka iaf... Det där med halmbalar lät bra, men jag tror han skulle bli förbannad för att de står i vägen

Tuggsaker i boxen kan fungera, grankvistar äter han bara i en viss mängd, sen är det inte kul längre, så risken är att han tröttnar på sakerna och går runt ändå....
Vickis-pajala: Jo, det blir ju en perfekt cirkel

Borstar i taket är ganska uteslutet, vill inte att han ska få underhals... Kanin, nja, han kan bli lite sur och jag vill inte se en mosad kanin på morgonen...

Grovfoder får han mycket, men just eftersom det är på morgonen/natten som han går mest, brukar allt ta slut eller ligga omkringstrött i boxen när jag kommer ut på morgonen. Han har stått på halm, men det hjälpte inte mycket....
Han är inte sjuk. (Pptit att han inte blir det heller...)
Hmm, prognosen ser inte god ut

någon annan som har något bra tips??
Tack alla som svarade iaf!