Bukefalos 28 år!

BPH - inomhus?

Kilauea

Trådstartare
Läste i Hundsport att i Timrå finns en anläggning där de börjat göra BPH inomhus.
Vad tycker du om detta?

I mina ögon blir det orättvist och missvisande. Min hund är tex spårintresserad (av vilt) och på en brukshundklubb utomhus finns det många spår. När hon gjorde sitt BPH gjorde detta att hon tex inte ville hälsa på testledaren i början, hon hade liksom viktigare saker för sig.
Om det hade gjorts inomhus hade hon varit en helt annan hund i den här situationen.
 
Sv: BPH - inomhus?

Utan att ha funderat så tänker jag att jag håller med dig, men ser samma problem utomhus: vi gjorde BPH i behagligt höstväder, hade det ösregnat hade hunden reagerat helt annorlunda. Fast det går ju klart inte att säga att BPH görs bara i 8-15 grader och uppehåll (och skulle man säga det så är det säkert nån som blir missgynnad, för den hunden tycker det är alldles för varmt och hade föredragit snö). Därmed inte sagt att jag tycker att inomhus är en bra idé.
 
Sv: BPH - inomhus?

Vädret står väl med i protokollet? Det är ju så nära "rättvist" man kan komma när det gäller såna här beskrivningar.
 
Sv: BPH - inomhus?

Eftersom BPH hålls inom ett begränsat område - alltså banan är på typ ett fält eller liknande, så tycker jag inte det borde göra så stor skillnad inomhus med själva momenten. Det borde lukta även där av både folk och människor Egentligen borde det vara bättre, då man slipper ta med väder och vind i beräkningen som kan sabba en hel del för många hundar.

Fast å andra sidan borde ju då alla banor vara inomhus :)
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 337
Senast: Dentaku
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 338
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 491
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp