Bra allroundkängor med stålhätta

iNHALE

Trådstartare
Behöver nya ridskor/stallskor då mina gamla bokstavligen inte har någon sula kvar och är inte så sugen på att låna mammas som är två-tre storlekar för stora.. blir varmt med dubbla raggsockor + sula på sommaren..

- Stålhätta, ett måste. Mina tår har fått lida tillräckligt som det är..
- Ska i huvudsak användas med chaps, så inte för mycket spännen och annat krimskrams runt benen, men får gärna se snygga ut utan chaps också.
- Gärna mörkbruna eller svarta.
- Bra grepp i stigbyglarna.
- Prisvädra utan att vara skitkvalité.

Har kollat runt på de vanligaste sidorna men alla jag tycker är snygga saknar stålhätta och de med stålhätta är inte så fina :o

Sv: Bra allroundkängor med stålhätta

Jag köper mina stålhätteskor på Harald Nyborgs. Inte ridskor, men jag har ett par ganska grova typ gympadojjor med ståhätta. Love them!

Blundstone är outstanding. Senast köpte jag Mountain Horses stålhätteskor men dom är helt värdelösa. Tunga och hala som f-n när det är snö.

Jag har ett par Graninge som är suuuperduper sköna :)

Har väl haft dom 3-4 år nu och de ser inte nämnvärt använda ut trots att de används dagligen nästan året om både i stallet och med hunden :love:

Inga spännen eller så på dom heller, bara resår i sidorna.

Jag instämmer i Blundstone-kören. Jag har mina till allt. För mig håller de i daglig användning i 3-4 år - minst.

Mockning, promenad, skogsvandring, trädgårdsarbete. Slät och enkel design.

Då ska jag också kolla på dem.
Mina MH får jag numera av någon anledning väldigt ont under fotbladen när jag har haft dem, även korta stunder. Kan de ha havererat på något sätt?
Tidigare har de varit jättesköna.
Återstår att kolla var man kan hitta dem.Måste prova dem för mina fötter är kinkiga.

Ska se om jag hittar någon återförsäljare av dem :)

Jag tycker att Hööks CRW Jodphur Paddock är helt suverän. Jag har ett par som jag haft i ett par-tre år och jag har klampat runt i dom i alla väder, sommar som vinter, samt ridit massor i dom, och dom håller än.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka