Bra återfuktande ansiktskräm?

_Charlotte_

Trådstartare
Jag hatar min hy innerligt... Men den behöver likförbaskat återfuktas såhär framåt hösten och vintern :meh:
Så, orsakerna till att jag hatar den (och alltså "problemen"):
* Jag får finnar av allt
* Jag blir extremt torr under den kalla årstiden men är ändå "oljig" i pannan
* Jag blir som småknottrig i ansiktet av allt min hud inte uppskattar
* Nästan alla ansiktskrämer, toners och liknande kliar
* Jag blir röd i ansiktet av allt som inte är supervänligt mot huden

Har ni några förslag på en vettig ansiktskräm som kan passa min dumma hy? Eftersom jag räknar med att behöva prova ett antal innan jag hittar en som fungerar skapligt vill jag ogärna att de kostar mer än ett par hundra (för en normalstor burk/flaska/tub).
 
Min dotter fick ordning på sin hy med aloe-serien från B-S. Låter lite som dina problem. Hon har också en elektrisk ansiktsborste vilket tyck fungera bra.
 
Olivolja! Drygt och naturligt.

Jag har också en hy som reagerar mot allt. Använder ingen rengöring, ansiktsvatten, kräm, smink, etc. Får taskig hy direkt då, men olivolja går bra om jag skulle bli torr.
 
Min dotter fick ordning på sin hy med aloe-serien från B-S. Låter lite som dina problem. Hon har också en elektrisk ansiktsborste vilket tyck fungera bra.

Det har jag provat... Tyvärr inget min hy riktigt trivs med, vet inte om det är för starkt parfymerad eller vad det är men det fungerar iallafall inte. Generellt gillar jag aloe-produkter dock :p
 
Olivolja! Drygt och naturligt.

Jag har också en hy som reagerar mot allt. Använder ingen rengöring, ansiktsvatten, kräm, smink, etc. Får taskig hy direkt då, men olivolja går bra om jag skulle bli torr.

Olivolja? I ansiktet? :confused:
Jag använder det som sminkborttagning ibland (fungerar bra!) men att smörja in sig med? Kan man använda vilken olivolja som helst?
 
Olivolja? I ansiktet? :confused:
Jag använder det som sminkborttagning ibland (fungerar bra!) men att smörja in sig med? Kan man använda vilken olivolja som helst?

Vanlig extra virgin olivolja från mataffären, typ Zeta. Det man kan tänka på är ju att ta väldigt lite i taget så blir man inte onödigt glansig utan bara återfuktad.
Och om man använder underlagskräm ska man nog se till att man är ordentligt ren innan man applicerar oljan :)
 
Jag hatar min hy innerligt... Men den behöver likförbaskat återfuktas såhär framåt hösten och vintern :meh:
Så, orsakerna till att jag hatar den (och alltså "problemen"):
* Jag får finnar av allt
* Jag blir extremt torr under den kalla årstiden men är ändå "oljig" i pannan
* Jag blir som småknottrig i ansiktet av allt min hud inte uppskattar
* Nästan alla ansiktskrämer, toners och liknande kliar
* Jag blir röd i ansiktet av allt som inte är supervänligt mot huden

Har ni några förslag på en vettig ansiktskräm som kan passa min dumma hy? Eftersom jag räknar med att behöva prova ett antal innan jag hittar en som fungerar skapligt vill jag ogärna att de kostar mer än ett par hundra (för en normalstor burk/flaska/tub).

Vad använder du för andra hudvårds produkter?
 
Vanlig extra virgin olivolja från mataffären, typ Zeta. Det man kan tänka på är ju att ta väldigt lite i taget så blir man inte onödigt glansig utan bara återfuktad.
Och om man använder underlagskräm ska man nog se till att man är ordentligt ren innan man applicerar oljan :)

Hm, intressant!
Det är ju onekligen ett billigt och lättillgängligt alternativ, men jag vet inte om jag vågar. Det känns så fel att ha olivolja i ansiktet, även fast det säkert ÄR bra.
 
Nivea Soft använder jag. Finns både på tub och i burk. Billig är den, så du förlorar inte mycket på att prova. Och funkar den inte i ansiktet så kan du smörja händerna med den i stället.
 
Nivea Soft använder jag. Finns både på tub och i burk. Billig är den, så du förlorar inte mycket på att prova. Och funkar den inte i ansiktet så kan du smörja händerna med den i stället.

Hmm, Nivea har jag inte använt sen jag var typ 14 så det kan ju vara värt ett nytt försök. Jag lär ju inte reagera lika i hyn nu som för typ 10 år sedan, menar jag.
 
Nu kanske det här tipset är lite för dyrt, men har du funderat på att gå till en hudterapeut för att få hjälp med att hitta produkter som passar just dig?

Jag kan även tipsa om VMV Hypoallergenics som jag förvisso inte använder själv men som min hudterapeut är väldigt förtjust i. Det är
produkter som är utvecklade för att minimera risken för just allergiska reaktioner. :)
 
Jag använder denna om vintrarna när jag vill ha mer fukt:
bf06c719-c4a7-4d9c-b01c-8962b00ce961_~800x1000xThumbpicture

Funkar jättebra på mig. Har också blandhy och mkt lätt för finnar.

Använder den här för rengöring:
bbb37299-f420-450c-8ee7-b7e5366dd175_~800x1000xThumbpicture

Och denna som återfuktare sommartid när jag är fetare i hyn:
f7a47073-981b-4834-94c1-67eac1cc7359_~800x1000xThumbpicture
 
Hm, intressant!
Det är ju onekligen ett billigt och lättillgängligt alternativ, men jag vet inte om jag vågar. Det känns så fel att ha olivolja i ansiktet, även fast det säkert ÄR bra.

Jag förstår att det känns lite konstigt. Men jag tror stenhårt på mer naturliga produkter på både in- och utsida och för mig har det funkat finfint :) Tar ju dock bara vid behov, dvs. inte varje dag bara för att. Förstår inte riktigt grejen med "hudvårdsrutin" :angel:
 
Har du provat Avène? Finns på apoteket. Dagcremen finns i både light och rich beroende på hur torr man är.
 
Jag använder denna (lånad bild) och tycker den fungerar bra... :)
En väldigt liten tub och lite smådyr (minns inte riktigt) men den är dryg och håller länge!
205935s.png
 
Aloe Vera- serien från The Body Shop kanske?
Mild och fri från parabener, parfym, konserveringsmedel o.s.v.
22621m_l.jpg


Jag har gått över till Nutriganics och det fungerar för mig, trots att jag har superkänslig hy...och denna är min favorit, alla kategorier - alltid!


89333m_z.jpg


Helt fantastisk är den :love:

Sedan har de en nyhet, ur en serie som JAG tyvärr inte tål, men de som testat har gillat den vet jag:

17800m_z.jpg


Så jag tror egentligen mer på serum om man verkligen vill ha en riktig återfuktare (kombinerat med ansiktskräm brukar det bli suveränt :) )
Och ja, jag använder bara deras produkter och kan hela sortimentet :angel:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
827
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag är på jakt efter en ny ansiktskräm. Idag använder jag Acos dag och nattkräm men är inte helt nöjd. Tycker inte alls att den...
2
Svar
20
· Visningar
965
Senast: Alos
·
Kropp & Själ Jaa, jag vet att det är skitsvårt för er att säga över ett forum. Men jag har verkligen inte råd att gå till nån hudterapeut nu, och de...
Svar
14
· Visningar
2 329
Senast: sthu
·
Småbarn Som rubriken säger så undrar jag om någon har något bra tips på en fet och återfuktande kräm att ha på ett litet barns väldigt torra...
2
Svar
23
· Visningar
12 861
Senast: Mirifax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp