Ansiktskräm - Hjälp!

Alos

Trådstartare
Jag är på jakt efter en ny ansiktskräm. Idag använder jag Acos dag och nattkräm men är inte helt nöjd. Tycker inte alls att den återfuktar som jag önskar och behöver något annat. Kan tänka mig att lägga lite mer pengar om det är en riktigt bra kräm men ju billigare, ju gladare blir jag! Men helt klart något som funkar före pris.

Min hy är ganska torr på vissa partier (kinder och runt näsan bland annat) men även ganska oren (har lite finnar som ploppar upp då och då).

Vill ha något som faktiskt ÄR återfuktande och som hjälper mot torrheten. Acos och andra jag har provat innan går liksom in i huden med det samma men efter ett tag känner jag mig lika torr igen.

Någon som har förslag?
 
Jag använder Weledas produkter och är nöjd :) Deras "Iris" är väldigt återfuktande och härlig.
 
Jag använder Weledas produkter och är nöjd :) Deras "Iris" är väldigt återfuktande och härlig.

Även om man tycker deras produkter är bra (finns garanterat lika bra eller bättre) bör man väl fundera på om man verkligen vill att ens pengar ska hamna där.
 
Jag är på jakt efter en ny ansiktskräm. Idag använder jag Acos dag och nattkräm men är inte helt nöjd. Tycker inte alls att den återfuktar som jag önskar och behöver något annat. Kan tänka mig att lägga lite mer pengar om det är en riktigt bra kräm men ju billigare, ju gladare blir jag! Men helt klart något som funkar före pris.

Min hy är ganska torr på vissa partier (kinder och runt näsan bland annat) men även ganska oren (har lite finnar som ploppar upp då och då).

Vill ha något som faktiskt ÄR återfuktande och som hjälper mot torrheten. Acos och andra jag har provat innan går liksom in i huden med det samma men efter ett tag känner jag mig lika torr igen.

Någon som har förslag?
Ziajas goatmilk överraskande mig positivt, i både pris och effekt!
 
Jag är på jakt efter en ny ansiktskräm. Idag använder jag Acos dag och nattkräm men är inte helt nöjd. Tycker inte alls att den återfuktar som jag önskar och behöver något annat. Kan tänka mig att lägga lite mer pengar om det är en riktigt bra kräm men ju billigare, ju gladare blir jag! Men helt klart något som funkar före pris.

Min hy är ganska torr på vissa partier (kinder och runt näsan bland annat) men även ganska oren (har lite finnar som ploppar upp då och då).

Vill ha något som faktiskt ÄR återfuktande och som hjälper mot torrheten. Acos och andra jag har provat innan går liksom in i huden med det samma men efter ett tag känner jag mig lika torr igen.

Någon som har förslag?

Babor eller Lancome, älskar deras produkter!

Babor har en "24 timmars kräm" som är grym och faktiskt sjukt billig, den är toppen! :)
 
Jag är på jakt efter en ny ansiktskräm. Idag använder jag Acos dag och nattkräm men är inte helt nöjd. Tycker inte alls att den återfuktar som jag önskar och behöver något annat. Kan tänka mig att lägga lite mer pengar om det är en riktigt bra kräm men ju billigare, ju gladare blir jag! Men helt klart något som funkar före pris.

Min hy är ganska torr på vissa partier (kinder och runt näsan bland annat) men även ganska oren (har lite finnar som ploppar upp då och då).

Vill ha något som faktiskt ÄR återfuktande och som hjälper mot torrheten. Acos och andra jag har provat innan går liksom in i huden med det samma men efter ett tag känner jag mig lika torr igen.

Någon som har förslag?
Jag gillar eucerin, finns på Apoteket. Den billigare med rött plastlock är bättre än den dyrare i matt glasburk.
 
Använder oxå Cetaphil, den funkar utmärkt till min känsliga och torra hy! Osäker på hur bra den är ur miljöperspektiv dock, tillverkas i Canada..
 
Haft problem med finnar då och då, mest pga ansiktskrämer som inte varit bra!
Numera kör jag på Mary Kay, Timewise. Kostar drygt 300:- för 88ml tror jag?

Galet bra, smidigt att det är på tub o inte burk. Har inga som helst problem sen jag använt den, rekommenderar varmt!
 
Ah, hade jag ingen aning om. Trist, tycker det är svårt att hitta bra, ekologiska krämer utan djurtest och liknande.
Maria Åkerberg kanske? Svenskt, inte djurtestat, ekologiskt (om man tycker det är viktigt), vettigt innehåll. De verkar lite småflummiga men inte i klass med Weledas galenskaper vad jag förstått.
 
Oparfymerad A-creme från hälsokosten! Det är seriöst den bästa fukten jag haft. Man kan lägga på den tjock som en mask när man är extra torr, eller blanda ut med några vattendroppar för en lättare creme. Funkar jättebra som ögoncreme också. :)
 
Jag har provat det mesta, i alla prisklasser. Min faster jobbar med hudvård (på absolut högsta lyxnivå) och har försett mig med exklusiva krämer och serum genom åren.

... och min hud älskar blå plåtburk från Nivea :rofl:
 
Lcc är helt fantastisk tycker jag som provat myyycket och mellan varven lagt Rätt höga summor på hudvård :crazy:
 
Jag använder ansiktsolja från The Body Shop på kinderna där jag är torr och känslig. Ibland fortsätter jag med Nutriganics, även den från TBS, när det inte räcker med oljan (när strama känslan finns kvar).
Peelar ansiktet ca en gång i veckan med papayapeeling från Maria Åkerberg och fortsätter med fuktgivande mask. Utan peeling och mask blir jag hur fnasig som helst och känns ännu torrare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
985
Senast: Tassa
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 181
Senast: super
·
Kropp & Själ SVT har gjort en serie på tre avsnitt med vetenskapliga tester kring hudvård. Tittade precis på första avsnittet som handlade om...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 516
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag har ganska länge använt Nyx photo finish primer. Den gör inga underverk men den fungerar okej liksom. Innan använde jag Estee...
2
Svar
24
· Visningar
1 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp