Bra betesreducerare?

Det gick fort när jag inte stod och tittade... 😅
Så länge jag stod och tittade så var han lite dramaqueen och stod som att det absolut inte gick att äta men när jag gick in i stallet och ignorerade så började han käka direkt..😇
okej :). hur långt/kort gräs klarar han av å beta? :)

min ponny fick ha på sig sin thinline idag för första gången, 2 kortare stunder. men hon lyckades inte få till de😩 vet ibte om ja ska klippa ett större hål elr vänta ut å se om hon får till de.
 
okej :). hur långt/kort gräs klarar han av å beta? :)

min ponny fick ha på sig sin thinline idag för första gången, 2 kortare stunder. men hon lyckades inte få till de😩 vet ibte om ja ska klippa ett större hål elr vänta ut å se om hon får till de.
Det är lättare med kort gräs än långt men ge det bara tid och ha lite is i magen, dom lär sig.
 
okej :). hur långt/kort gräs klarar han av å beta? :)

min ponny fick ha på sig sin thinline idag för första gången, 2 kortare stunder. men hon lyckades inte få till de😩 vet ibte om ja ska klippa ett större hål elr vänta ut å se om hon får till de.
Att äta med betesreduserare är en annan teknik, så för en del hästar tar det lite tid och andra löser det direkt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 463
Senast: Grazing
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 579
Senast: Kraxa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 248
Senast: Sirap
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 225
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp