Bra, billigt regntäcke som andas

B

**BORTTAGEN**

var hittar jag det? Vilka märken är mest prisvärda och vad kostar dom? Har hört att en del lite billigare regntäcken inte alltid håller tätt... :crazy:
 
Events båla regntäcke är super :love:
Jag har det blåa och det gröna, men det gröna håller inte tätt lika länge som det blåa :crazy:
Kan varmt rekomendera det blåa :bow:
 
jag har hört att passformen på Orkan är dålig + att dom flesta läcker :crazy:
 
Passformen är det inget fel på, tvärt om. Sitter BRA på min pålla. :)
Däremot läcker dom som såll efter ett tag... :p
 
jag har hört här på buke att många har tyckt att passformen är usel :crazy:
 
Ett Shires-Stormbreaker Plus blev det! Är väl ett vintertäcke men det verkar inte så himla tjockt. Skrikigt lila till färgen och passformen var jättebra till min häst. Men det bästa av allt var nog priset tycker jag, 399 spänn!! Som hittat! :D Det är (ska vara i alla fall) vattentätt, 600 denier ripstop och andas. Hoppas det håller vad det lovar bara... :smirk:
 
Man kan räkna lite "annorlunda" när man räknar vad som är billigt också! Mitt "billigaste" täcke har kostat 118 kr/år (hittills, nästa år har det kostat mindre). Det är ett Bucas regntäcke, inköpt för drygt 800 kr för sju år sedan.

Mina andra "billigare" vintertäcken är Horsewares Rambo lila utetäcke med hals som har kostat 550 kr/år hittills, och ett Rhino utetäcke som har kostat 240 kr/år. Alla täcken kommer att ha "kostat ännu mindre/år" i framtiden för såvitt jag kan bedöma på både funktionalitet och utseende så har alla täcken flera år kvar att "leva". Däremot har jag både sett och provat täcken som kostar mellan 800-1000 kr i inköp och som har bara ett eller max två års "livslängd".

Därmed inte sagt att alla täcken utöver de jag nämnt ovan är dåliga, men för mig är mina "långlivade" täcken prisvärda, även om det är mycket pengar när de ska ut.

Mvh San
 
Har använt mitt en gång än så länge, Satt bra och torr pålle när vi skulle rida ut på eftermiddagen.
 
Hon hade på sig det i går när det först vräkte ner blötsnö och sen spöregnade och det var alldeles torrt under så det håller tätt i alla fall. Och andas gör det också för jag lade på det när hon var blöt och hon blev alldeles torr och täckets insida var också torr! :)
 
Thermo Master Rain är verkligen prisvärt! Håller hästen torr både från fukt från utsidan och från insidan. Kostar bara 629:- och finns i Hööks-butiker.

MVH/ Zanna :rofl:
 
Jag har ett Bucas regntäcke som enligt ditt sätt att räkna (som jag tycker är helt rätt) har kostat mindre än 100 kr om året, Jag köpte det 1995 och det är fortfarande helt kanon!! Jag har också ett svea sverigetäcke som kostade 700 kr och går på sin 7:e säsong...
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
657
Senast: Sorgsen
·
Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: Fetaost
·
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 553
Senast: mars
·
Mat Jag är uppvuxen med att mamma köpt de billigaste pepparkakorna hon kunnat hitta genom åren. De har inte alltid smakar bra, så...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 766
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp