Bästa pepparkakorna

Sedan jag upptäckte Nyåkers pepparkakor så bakar jag inte egna längre. Nyåkers smakar som hembakta :d:d:d

/Lizzie
 
Vad gott med en massa tips, tack! Kung Oscar har jag nog aldrig testat, men Nyåkers har jag och kanske är det just de där stora hjärtan jag föll för.

Själv har jag bakat egna några gånger men de är inte lika goda som köpta, men jag suger ju rent generellt på att baka så jag har tänkt att det är fel på mig eller den köpta degen :D Kanske inte ;)

Funderar på att testa baka egna. Men också att smaka några olika sorter- Kung Oscar och någon smaksatt variant tex.

Jag har kollat i affärerna, men hittar inte, men visst finns "pepparkakskrydda" att ha i ? Har det inte funnits eller har jag drömt?
 
De godaste pepparkakorna fanns i Stora Kokboken, min mor gjorde alltid efter ett speciellt recept ur den boken, och jag har också gjort dem. Degen tog däremot aldrig slut, jag gjorde figurer i mängder, till slut blev det de allra största formarna.
 

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 966
Senast: Enya
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 142
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Hjälp! Vi har en dvärgschnauzer, en tik som är 1,5 år och hon är världens bästa hund, såklart. Otroligt lättlärd, glad och lekfull och...
Svar
8
· Visningar
2 412
Senast: Tonto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid haft ett känsligt luktsinne, men jag upplever att känsligheten har förstärkts med åren. Jag har tidigare skrivit ett...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp