Bästa pepparkakorna

Nyåkers hjärtan är bäst! Köper aldrig nåt annat längre. Provade deras runda nyligen men de var inte alls lika goda av nån anledning.
 
Jag brukade ta ett 1/4 'vanligt' vinglas. Konjaken ger verkligen en extra spets på smaken.

Kan du mata ungefar hur mycket du tog? som blev bra? Jag vet verkligen inte, Jag kan inte bedomma nagon form av "measurements" och vet inte alls hur mycket ett vanligt vinglas innehaller.

/hon som skulle tala om for brandkaren hur langt fran vagen tradet som katten fastnat hogst upp i stod. Gissade pa "formodligen narmare 10 meter an 5 meter". Det var 55 meter fran vagen.🙄/
 
Eldorados väldigt billiga pepparkakor är och faktiskt också väldigt goda, enligt mig.... :) Fast självklart är hemgjorda ännu bättre!
 
Kan du mata ungefar hur mycket du tog? som blev bra? Jag vet verkligen inte, Jag kan inte bedomma nagon form av "measurements" och vet inte alls hur mycket ett vanligt vinglas innehaller.

/hon som skulle tala om for brandkaren hur langt fran vagen tradet som katten fastnat hogst upp i stod. Gissade pa "formodligen narmare 10 meter an 5 meter". Det var 55 meter fran vagen.🙄/

Jag höftade, ca 1/4-1/3 30cl vinglas.
 
Jag är uppvuxen med att mamma köpt de billigaste pepparkakorna hon kunnat hitta genom åren. De har inte alltid smakar bra, så pepparkakor har många gånger varit typ smaklösa och onödiga att förtära, men då och då har jag snubblat över en som har varit rik på både doft och smak. Jag vet dock inte vilka sorter det varit. Men när det doftar pepparkaka så luktar det så väldigt gott! Det är verkligen en doft jag uppskattar, den och saffran!

Så... vad är ER favoritpepparkaka? Egengjorda eller vilket märke föredrar ni? Vilken doftar och smakar mest och bäst enligt era smaklökar?
Hembakta tunt skurna pepparkakor, kryddade med kanel och nejlika (ingen ingefära), tycker jag är godast.

Finns stora hjärtan som är mycket goda också men minns inte märket. Annas är goda de med men känns som året runt-kakor.

Edit. Kan gissa att det är Nyåkers pepparkakor jag också gillar, med tanke på att flera nämnt deras stora hjärtan 😊
 
Vill bara ha Annas som är blomformade, de smakar mer än andra tycker jag. Ska kanske våga mig på deras smaksatta i år efter att ha läst denna tråd 😊
 

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 957
Senast: Enya
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Hjälp! Vi har en dvärgschnauzer, en tik som är 1,5 år och hon är världens bästa hund, såklart. Otroligt lättlärd, glad och lekfull och...
Svar
8
· Visningar
2 412
Senast: Tonto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid haft ett känsligt luktsinne, men jag upplever att känsligheten har förstärkts med åren. Jag har tidigare skrivit ett...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp