Bukefalos 28 år!

Bra bok av Parelli?

kirin

Trådstartare
Har läst lite om monty roberts metoder såsom join up.
Sen satt jag och läste lite bland inläggen här och hörde en del tveksamma röster om just detta och hur folk föredrog pat parellis metoder.
Därför skulle jag vilja få tag i någon bra bok som förevisar parellis metoder. Såg att det fanns ett par att få tag i, men vilken är "bäst" för att få koll på metoderna?
Tips någon?
 
Sv: Bra bok av Parelli?

Pat Parelli's Natural Horse-man-ship bok är om hans metoder och övningar. De andra böcker Är mer om han själv och vad han har gjort att komma så långt.
 
Sv: Bra bok av Parelli?

MR har skrivit en hyllning till sig själv.
PP har skrivit en bok om hästträning.
 
Sv: Bra bok av Parelli?

Jag måste säga att jag inte förstår kritiken? Är väl dum i skallen men ändå, jag håller på och läser "Från mina händer till dina" och har inte läst någon annan bok av MR men jag upplever inte alls boken så som du beskriver det:confused: Tänk vad olika man kan uppfatta saker och ting.
 
Sv: Bra bok av Parelli?

Kan du ge åsikt om en bok du inte läst?
Den du läser har inte jag ens hört talas om. Alltså ingen åsikt om den.
 
Sv: Bra bok av Parelli?

Redhorsefarm skrev:
Kan du ge åsikt om en bok du inte läst?
Den du läser har inte jag ens hört talas om. Alltså ingen åsikt om den.

Det är i den boken (från mina händer till dina) han beskriver SINA metoder.....:D
 
Sv: Bra bok av Parelli?

Jaja, nu frågade jag efter en bra bok, inte om vad folk tycker och inte tycker om författarna... tackar CaliforniaSwed för ett bra svar... den enda som faktiskt gav mig svar på min fråga ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 998
Senast: Solstig
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 299
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 614
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 973
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Medryttare under sommaren
  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp