Bra brodd?

Tigertofflan

Trådstartare
Nu ska hästen broddas så vi slipper halka runt. Jag tänker dock inte använda Hööks brodd igen - de vart nedslitna väldigt snabbt förra året. Elitbrodden har jag hört är bra, men vad jag förstått finns det många kopior? Hur vet man vilka som är äkta och inte?
Några andra bra brodd som inte kostar skjortan?

Sv: Bra brodd?

håller med om att Hööksbrodden inte var nämnvärt hållbara... :crazy:

När jag hade häst använde jag bara elitbrodd, förutom blindbrodd då. Jag köpte mina på Granngården (där köpte jag även de vanlga blindbrodden) och tyckte att de funkade alldeles ypperligt, så var de kopior så var de iaf värda pengarna.

håller med om att Hööksbrodden inte var nämnvärt hållbara... :crazy:

När jag hade häst använde jag bara elitbrodd, förutom blindbrodd då. Jag köpte mina på Granngården (där köpte jag även de vanlga blindbrodden) och tyckte att de funkade alldeles ypperligt, så var de kopior så var de iaf värda pengarna.
Säljs de fortfarande på granngården? Har Elitbrodd inga blindbroddar?

jag har brodd rån börjes har hållt prima i fem år.
Åhå. Kanske kan vara värt att kolla upp :)

Guldskor har inte tillräckligt långa brodd för att de ska ha någon funktion tyvärr. Eftersom jag inte behöver broddar för isens skull utan för lerans skull så behöver jag egentligen ordentliga gräsbroddar.

vet inte riktigt, men det är ju bara 3 år sen jag hade häst och jag kan inte förstå varför de skulle sluta med att sälja brodd..

vet inte om elitbrodd gör några blindbroddar, jag har bara köpt deras isbrodd.

Börjes ´brukar sälja Tunahaken, och den har alltid varit bra tycker jag. Har bytt två tåbrodd (intåad häst som går hårt åt ytter tåbrodd) efter kanske 6 veckor på barmark. Helt ok tycker jag.

Elitbrodden är 9mm långa. (8mm +kanten) Har såna i på mina hästar för leran och jag tycker det fungerar ypperligt.

/Linnea

Har Elitbrodd fram o Tunahaken bak, vill inte ha så höga bak med sparkrisk. elitbrodden håller hyfsat länge på barmark o stora hästar, men tunahaken måste tåbroddarna bytas efter 1-2 veckor på den största. Men så är det säkert med alla broddar på en tung häst (ca 650kg)

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
886
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 091
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 237
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka