BRA budgetval? *trailer-cam*

boccia

Trådstartare
Är sugen på att installera en trailer-cam i mitt släp (även om jag väl egentligen inte har behov av det, pålle står alltid som ett ljus i trailern)

Vilka budgetalternativ finns det som är värda att investera i? (vill inte ha något som funkar bra en vecka eller två, och sedan blir kasst, då ger jag hellre 3000kr för en riktig kvalitetskamera).

Någon som har några erfarenheter av de olika alternativen som finns på marknaden?
 
Sv: BRA budgetval? *trailer-cam*

Jag har en back-kamera istället för en riktig HorseCam, använt den i snart 3 år och är helt nöjd med den - tills nyligen. Den har funkat finfint i både gamla släpet och det nya, lagom stor skärm i bilen, och klar och tydlig bild. Men sedan jag nyligen bytte bil har det blivit lite störningar i bilden, och funderar nu på att byta till en annan kamera med bättre räckvidd så fort ekonomin tillåter. Tror att den kameran jag har gick på ca 1500:- (maken som köpte den) och har absolut varit värd varenda krona fram till bilbytet. Tror den heter BackUp. Men tydligen är det något i min nya bil som stör bilden, för den har funkat utan problem med 3 andra bilar som jag dragit med tidigare...
 
Sv: BRA budgetval? *trailer-cam*

Kopplas själva kameraenheten till 12V, eller?

Din andra.... vad hände med den första?
 
Sv: BRA budgetval? *trailer-cam*

Precis, du kopplar den till cigarettuttaget i bilen.. Man kan även koppla in den i datorn tror jag.. Fick med en massa roliga kablar, har dock inte testat dem.. :) Alltså skärmen... Kameran kopplar du enkelt till lampan i transporten...


Sålde det gamla släpet- kameran fick ingå.. ;)
 
Senast ändrad:
Sv: BRA budgetval? *trailer-cam*

Jag har blivit tipsad om Julas backkamera, kostar runt 1000-lappen och ska tydligen fungera utmärkt att ha i transporten.
Har själv planer på att köpa då jag har en stökig häst, men har inte kommit till skott än (det är ju så mkt så är "bra-att-ha" här i världen!).
 
Sv: BRA budgetval? *trailer-cam*

*kl*

Jag skulle vilja ha en kamera som ansluter trådlöst till mobilen. Jag använder mobilen som gps och då vore det ju finurligt att vid behov kunns slå över till kameravyn på samma enhet.
 
Sv: BRA budgetval? *trailer-cam*

bluetooth räcker nog inte och då måste du ha internet?

kolla i vänta föl trådarna är mitt tips, vi är många som vakat med kameror :)
 
Sv: BRA budgetval? *trailer-cam*

*kl*

Jag skulle vilja ha en kamera som ansluter trådlöst till mobilen. Jag använder mobilen som gps och då vore det ju finurligt att vid behov kunns slå över till kameravyn på samma enhet.

Gör en app :)!
Det borde väl gå!?
Är tyvärr inte så insatt, håller på att lära mig själv att göra appar hemma, men lite ont om tid att sitta med det tyvärr. Så känner du någon duktig programmerare så kolla med den!
 
Sv: BRA budgetval? *trailer-cam*

Har fått tips om Julas, eller om det var Biltemas backkamera av en bekant. De tyckte att den funkade klockrent som trailercam.
 
Sv: BRA budgetval? *trailer-cam*

Jag köpte back kameran på Jula när de hade kampanj på den, gav 500kr och den funkar utmärkt!
 
Sv: BRA budgetval? *trailer-cam*

Jag har haft orginalet,och den var värd varenda krona! Funkade ALLTID,helt utan störningar. Sålde den begagnad för strax över 1000-lappen,så se om du kan hitta nån begagnad är mitt tips,för dom är verkligen helt suveräna!
 
Sv: BRA budgetval? *trailer-cam*

*kl

Funderar på att köpa en billigare back-kamera. Åker sällan och min häst är snäll att köra, men ibland känns idet intressant att ha. Hur kopplar man själva kameran i transporten? I lampan? Finns det extra uttag eller hur funkar det? :o
 
Sv: BRA budgetval? *trailer-cam*

Nej, det finns inte några uttag, du får själv ta ström från samma uttag som t ex lampan. Man bör veta vad man sysslar med när man kopplar.
 
Sv: BRA budgetval? *trailer-cam*

Jag vet flera som har Biltemas eller Julas backkamera för ungefär en tusenlapp, och är supernöjda. Själv sett bilden på den och den är utmärkt. Nu har ingen jag vet haft sin mer än ett par år, men den tiden har det fungerat prickfritt.
 
Sv: BRA budgetval? *trailer-cam*

Har en Trailer cam och den fungerar utmärkt. Den har suttit i släpet i 6 år. Enda som hänt är att lacken har släppt lite. Har en bekant som har någon kamera från ett varhus som nämns i tråden och den har fungerat ca 1 år innan den slutade att fungera.
Med vänlig hälsning
pudlan
 

Liknande trådar

Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 212
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 445
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 503
Senast: manda
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 568
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp