Bra grejer till små ponnysar!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rutsie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 978
R

Rutsie

Jag skulle vilja veta vad ni hittat för grejer till små ponnysar? Det är jättesvårt att hitta utrustning till mindre B-ponnyer. Någon som har trillat på grejer med bra passform? Pelham, rakt, i 9,5 cm? Tredelat och rakt i 8,5 cm? Bett i hela cm? Svängd gjord i 90 cm? Öronkappa i annat än pastellfärger? Bra sadlar? Remontgrimma som inte är för stor? Benskydd som inte är för höga? Sidepull?
Tänk om någon tillverkare skulle få upp ögonen för vilken stor kundkrets det finns till dessa grejer! Ponnygrejerna är oftast för stora.
Erfarenheter?

Sv: Bra grejer till små ponnysar!?

Ja jag får åter igen tala för mig själv. Har köpt grejer passand etill en shettistjej på 89cm.
Jag fick ett Jacson-träns av mamma med medföljande bett (9.5cm) Dock var nosgrimman (engelsk) för kort runt nosen på henne (men hon behövde den inte:D ) och pannbandet var lite kort så det fick jag byta (eller lämna in och få förlängt)
Regntäcke (ofodtrat) köpte jag i en lokal hästsportbutik på rea, 95cm.

Annars är det väl det vanliga, grejer från B*r*e* (fleccetäcket hänger ner till carpus på henne typ) och grannarna hade benskydd från samma butik passande liten ponny.

//Lillan

Jovisst finns det lite här och där men på det hela taget väldigt dåligt. H--ks benskydd till shettis är för höga till både shettisen och B-ponnyn. Täcken är så vida för det mest så det blir skav på bogarna om man inte syr små veck vid manken. Visst är Globus jättebra och har trots allt ett hyfsat sortiment...Jag har verkligen kollat runt och skulle önska ett bättre mer anpassat sortiment till små tävlingsponnysar.

Hehe... Vi åfr slå våra kloka huvudet nihop här på Buke och skapa ett företag...
Jag är inte heller så glad i allt rosa/babyblått till mindre hästar, men de antar väl att de som rider små ponny (alltså mest rosa älskande små tjejer) vill ha pastellfärgat... Marknaden blir ju lite vad vi gör den till mså om vi fortsätter att fråga efter normala grejer till våra små hästar så kommer det nog så småningom....

Och jag har märkt att B****s har väldigt skiftande storlekar på delar av sitt sortiment... grannens skydd därifrån passade iaf på shettisen som stod i stallet där jag var.

//Lillan

Shires har bett i dom storlekarna.

Jag har ett pelham från Coronet som är 10 cm, det är jättesmalt och tunnt.
Så pass smalt att det inte är tillåtet att tävla med.....

mät benskydden hur höga dem är...
Eftersom vi har shettis som rids håller vi ögonen öppna efter just shettissaker.

Har lyckats komma över ett parti benskydd hos grossist som var tillverkade för ponny.
Dessa var alldeles för små för ponny, men inte för vår shettis.
Lycka..
Så mät gärna benskydden på höjden så skall jag mäta våra.
mvh El

Liknande trådar

X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 141
Senast: cirkus
·
Y
Utrustning Jag har ingen jättehäst, men likförbannat är en massa utrustning för liten. Nägon som har bra tips, jag har lusläst nätet men inte...
Svar
12
· Visningar
1 801
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ofräsch häst?