Bra hjälm till bra pris?!

Chili

Trådstartare
Tänkte passa på under GBg Horseshow och köpa ny hjälm :) Men vilket märke är att föredra? Det ska vara en ventilationshjälm, rent estetiskt så får den gärna likna den som Hööks har som finns i grått och svart. Jag vill gärna ha en grå. Prisklass runt 600-700 kr (gärna mindre ;) ).

Några märken som ska undvikas? Det finns ju så mkt på mässan så man kan få med sig vad som helst hem, för man kan ju inte tänka klart... Men om jag har en lista med mig går det nog bra. För man vill ju inte ha en störtkruka som inte håller!

Sv: Bra hjälm till bra pris?!

Tycker Eurolite hjälmarna är väldigt sköna, lätta och helt okej utseende. kostar runt 600.

Jag har en grå euro-lite som jag är helnöjd med! Jag tycker att den är snyggare än hööks eftersom den har grå ventelation och inte silver. min kostade 579:- men då var det 100:- rabatt.

Haha okej, 100% på Eurolite då ;) Får leta efter det på mässan. Vilka affärer brukar sälja det märket?

Prova dig fram säger jag, alla har ju lite olika huvudformer.
Finns säkert ganska gott utbud på mässan, så prova runt lite och kolla vad som finns tycker jag.

cactuspower skrev:
Prova dig fram säger jag, alla har ju lite olika huvudformer.
Finns säkert ganska gott utbud på mässan, så prova runt lite och kolla vad som finns tycker jag.

Håller med. Bara att testa sig fram.

Kan tipsa om Källquists Roping Protector. Om jag inte har missförstått det säljs samma hjälm av Cartago.

Givetvis har alla olika huvudform. Själv har jag ett rätt stort sådant :D

Men det är alltid bra att i förhand veta vilka hjälmar som funkar. Vill inte komma hem med nåt som går sönder bara man tittar på den...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 952
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 210
Senast: kma
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 210
Senast: Mimmimamma
·
Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 901
Senast: mowglieee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka