escodobe

Trådstartare
Jag har av några skäl ett "backup" kort med 10 000 i kredit, ett mastercard från en sparbank som jag har konto i sedan typ 2001. Jag använder kortet väldigt lite Och i de fall jag nyttjar krediten så betalar jag omdelbart in den inom några dagar.

Jag brukar vara rätt ekonomiskt klok och ha koll på men jag upptäckte först nu att det numera kostar mig 100 spänn i månaden!! Hur länge det gjort det vet jag inte. Minst Sen 2016.
Vad ska jag byta till? Jag vill kunna använda det utomlands och jag vill inte ha det kopplat till min andra bank.

Jag har av några skäl ett "backup" kort med 10 000 i kredit, ett mastercard från en sparbank som jag har konto i sedan typ 2001. Jag använder kortet väldigt lite Och i de fall jag nyttjar krediten så betalar jag omdelbart in den inom några dagar.

Jag brukar vara rätt ekonomiskt klok och ha koll på men jag upptäckte först nu att det numera kostar mig 100 spänn i månaden!! Hur länge det gjort det vet jag inte. Minst Sen 2016.
Vad ska jag byta till? Jag vill kunna använda det utomlands och jag vill inte ha det kopplat till min andra bank.

Statoils MC är gratis. Och återbäring i pengar.

https://www.circlek.se/sv_SE/pg1334081382475/privat/circlekMastercard.html

Jag har Santander Mastercard för att slippa valutaväxlingspåslaget utomlands.
Finns extremt få kreditkort som inte har något valutaväxlingspåslag och är gratis. Tror det fanns något till, kan det varit Coop? Men det kostar i årsavgift istället såg jag nu.
Kolla här till exempel:
https://www.skyscanner.se/nyheter/b...dar-dig-till-det-basta-kreditkortet-for-resor

ICAs mc är gratis utomlands men kostar 25kr per mån. volvo har visa och är gratis, det kör jag med, föredrar visa eftersom det fungerar bättre på fler ställen. Vet dock ej hur det är ang valutapåslag där, inte behövt använda det på flera år utomlands.

Volvos visakort har valutapåslag och uttagsavgift, men ingen årsavgift. Coops mastercard har också valutapåslag och uttagsavgift, men ingen årsavgift. Jag har en vän som flyger mycket och som tycker att Norwegians visakort är bra för att man samlar poäng som man kan ta ut i flygresor, och det kortet har inte heller någon årsavgift.

Jag har Circle K's MasterCard som är kopplat till SEB. Kostar mig ingenting, har massor i kredit och har väldigt bra villkor när man reser, samt det ger mig återbäring på allt jag handlar. Jag har slutat använda mitt vanliga betalkort kopplat till Swedbank eftersom det inte ger mig någonting. Jag betalar allting med kreditkortet från Circle K och får ca 4000:-/året i återbäring som jag använder att betala bränsle med. Hur smidigt som helst när man använder appen också för då ser man exakt hur mycket återbäringen tickar på.

Det fina är att det blir dubbla poäng och återbäring på vissa grejer. Tex så swipe:ar jag alltid ICA-kortet på ica för att få poängen, men jag betalar med Circle K-kortet. Återbäring på båda!

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 693
Senast: Gunnar
·
Relationer Kära kloka bukemaffia, hjälp! Jag funderar mkt på det här, men kan inte prata med ngn annan än min man med hänsyn till de inblandade. Så... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 671
Senast: fejko
·
Äldre Detta blev ett väldigt öppet inlägg, men det känns ok. En del kanske kan ta lärdom av mina misstag, eller åtminstone känna att det är... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 829
Senast: Kakis
·
Relationer Jag och min sambo har varit tillsammans i fyra år, och hittills har jag alltid tyckt bra om min svärmor. Det har aldrig varit några...
Svar
19
· Visningar
5 794
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31