Bra på gamla sadlar?

S

Spider84

Är det någon här inne som är bra på gamla sadlar.
Jag kanske ska köpa mig en 100år gammal damsadel och jag har fått en bild på den som jag hemskt gärna hade velat att någon duktig hade tittat på. Hon ska ta den till en sadelmakare för att få en utlåtning av dess skick, storlek m.m, men det är alltid bra att ha så många åsikter som möjligt.
Är det någon som känner sig manad kan du/ni väl svara på tråden eller pm:a så pm:ar jag kortet till er och berättar lite mer om sadeln.

Tacksam för alla svar.
Och för ni andra som är nyfikna kan ni få se kort på sadeln efter att jag köpt den om det blir så. ;)
 
Jösses, ÄR sadeln 100 år gammal??! WOW, den måste du skicka bild på till mig ;) Borde kanske vara på museum istället? :p
 
Det är inget ovanligt med damsadlar.
Min f.d granne har en som är precis likadan som denna bara att hennes är 150år och har legat i en hökrubba i ett förfallet stall tillsammans med en massa annan bråte, men när jag tittade på den så höll lädret super kvalitet, bättre än dagens och den var fullt ridbar, dock har hon lagt ner en del pengar på att fixa den eftersom den hade "tynat" bort lite.

Jag pm:ar dig med en adress.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 864
Senast: ptr
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 297
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 198
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 065
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp