Bra pausställen

Fille

Trådstartare
Hallå! Vad finns det för bra pausställen i skövde och i gislaved? Toalett är hög prio men även möjlighet till att fika, köpes eller medhavd :)
 
I Gislaved finns typ burger king, that's it. Stanna inte där :p

Mvh Sthu, före detta Gislavedsbo

Haha finns det nåt ställe man kan stanna strax före eller efter då? Vi ska till halmstad, med en sexmånaders bebis så kollar man på kartan så blev skövde och gislaved rätt lagom pausställen om man kollar tiden det tar att åka :p
 
Haha finns det nåt ställe man kan stanna strax före eller efter då? Vi ska till halmstad, med en sexmånaders bebis så kollar man på kartan så blev skövde och gislaved rätt lagom pausställen om man kollar tiden det tar att åka :p

I Smålandsstenar finns det flera matställen och tre fikaställen :) Det ligger ca 15min efter Gislaved. Caféerna är antingen Göstas (i rondellen) som brukar vara bra, fiket på stationen (som jag aldrig testat) och Café Retro, som ligger vid blomsteraffären. Har bara testat sistnämnda för längesen, men det ska vara mysigt :)
Göstas och Café Retro ligger utmed 26:an, så när du kör igenom Smålandsstenar så passerar du bägge.
 
Smålandsstenar är enkelt att stanna i. Har iofs bara ätit på Göstas men vi var nöjda.

Strax innan Gislaved finns även Isaberg som har en ordentlig rastplats vid sjön. Vet dock inte om man kan köpa någon mat på andra sidan 26:an, men om det är fint väder och ni har med er egen matsäck så är det ett trevligt ställe att stanna på.

I Skövde finns de klassiska snabbmatsställena längs med vägen. Det är tydligt skyltat så det är lätt att hitta :).
 

Liknande trådar

Kultur Hallå! Sonen slutar förskolan snart, har köpt ett presentkort på lokala bageriet till pedagogerna så de kan köpa fika till...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: Sel
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 319
Senast: Hazel
·
Fordon Har någon prövat att köpa bil genom Carla? Om jag förstår det hela rätt är det som att köpa bil på postorder? Man har inte möjlighet att...
Svar
9
· Visningar
545
Senast: Sassy
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 867
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp