Bra, prisvärda schabrak

Lamicell och Equiline är mina tips! Lamicell är prisvärda, E är dyrare men håller sig snygga länge.
 
Och jag rekommenderar alltid de gamla z-täcke schabraken, omodern som jag är :p:D. Dock inget funktionsmaterial på undersidan, utan vanlig bomull, men fasen vad bra de är!
Har tre st, och de är köpta för ca 10 år sedan. Fortfarande jättefina!
 
Jag lär göra en rensning igen o sälja av några som inte funkar med min hästs jättehöga manke.
Ska då försöka köpa ett equiline! Lär väl finnas på friends?! Min ridaportsbutik har dem inte hemma och jag hade gärna kännt o klämt lite..

Nån som har erfarenhet av Anna Scarpati? De går ju att få riktigt läckra.. Lite högre i pris, men jag har märkt att schabrak man gillar riktigt mycket blir kvar år efter år, en investering alltså!
 
Jag lär göra en rensning igen o sälja av några som inte funkar med min hästs jättehöga manke.
Ska då försöka köpa ett equiline! Lär väl finnas på friends?! Min ridaportsbutik har dem inte hemma och jag hade gärna kännt o klämt lite..

Nån som har erfarenhet av Anna Scarpati? De går ju att få riktigt läckra.. Lite högre i pris, men jag har märkt att schabrak man gillar riktigt mycket blir kvar år efter år, en investering alltså!

AS är lite för mjuka och kan bli lite sladdriga efter ett tag, jag har ett par st ändå. Christina Sport ligger i samma prisklass och går också att kombinera själv, de gillar jag mer!
Equiline hittar du garanterat på Friends :)
 
Jag lär göra en rensning igen o sälja av några som inte funkar med min hästs jättehöga manke.
Ska då försöka köpa ett equiline! Lär väl finnas på friends?! Min ridaportsbutik har dem inte hemma och jag hade gärna kännt o klämt lite..

Nån som har erfarenhet av Anna Scarpati? De går ju att få riktigt läckra.. Lite högre i pris, men jag har märkt att schabrak man gillar riktigt mycket blir kvar år efter år, en investering alltså!

Precis som Equilina skriver så blir AS gärna sladdriga, därför tyker jag om Equiline mycket mer som håller formen. CS är lite bättre men inte alls så styva och tåliga som Equiline. Men det är hemskt snygga ;)
 
Upptäckte nyss Eskadron Cotton på nätet! :D
De ser ju jättetrevliga ut och har ett jättebra pris! Gillar själv typ Mia RS och den "typen" av schabrak. Är Eskadron Cotton liknande? Och är de någorlunda stora i storlekarna?
 
Ååh, jag har kollat och rensat i min schabraksamling idag, och alldeles för många används inte pga dålig passform, ihopdragna kantband eller urtvättade färger.
Vad finns det för schabrak som håller tvätt efter tvätt?

Vet att man bör dra i kantbanden/passpoalen på många schabrak, men har inte alltid möjlighet till det när jag inte tvättar själv jämt..

Mias håller ju sin passform och har utmärkt kvalité, men jag saknar funktionsinsidan nu när det jämt blir svettigt samt att de ibland blir trångt runt manken på vissa modeller..

Schockemöhle har jag varit hyfsat nöjd med, men här finns ju problemet med passpoalen. (Tänker mest coach modellen) Mina har hållt sig fina då jag mestadels kunnat dra i dem, men sett många andra som dragit ihop sig o blivit fula.

Hööks har har jag haft problem med att de blivit noppriga snabbt och mattats av i färgerna. (Har modeller utan passpoal så passformen har hållt sig bra!)

BR har jag haft nåra, men allroundmodellerna är inte alls så framskurna? Ser nästan ut som dressyrmodell? På min hoppsadel blir de att åka ner och nästan trycka på manken... De saknar också funktionsinsidan.

Såå.... Jag letar efter ett schabrak, helst med funktionsinsida, som är snyggt, bra passform och bra kvalité, men som inte heller kostar på tok för mycket. Runt 400kr är väl ett rimligt pris?

Vad har ni för erfarenheter och tips?

Jag tycker Eskadron Cotton är otroligt prisvärda. Jag har haft många såna och tvättat och slitit mycket på dem utan att de blivit noppriga, urblekta eller tappat passform.
Sen kan jag tycka att de ser lite trista ut. Men tycker man de är snygga så håller de iaf lääänge.

Equiline håller länge. Men de är ju dyrare.

Hööks, BR, Horze etc tycker jag man får vad man betalar för. De blir fula fort.

Mias brukar hålla länge.

Eskadron cotton är dock klart prisvärda!
 
De som håller passformen och kvaliteten bäst är RG schabraken, absolut bäst.

Har endast equline, scarpati, christina sport och RG i min hästgarderob. Scarpati krymper lite och något sladriga efter ett tag. Christina sport är bättre, equiline håller super i tvätt och passform. RG är som sagt outstanding.

Tvättar i 40 grader, endast flytande tvättmedel och ingen sköljmedel. Sköljmedel bleker så de blir trista i färgen, sa en återförsäljare till mig. Samma sak med jeans ju.
 
@tuaphua Åh, tack för infon!
Nej, för jag tänkte använda de som vardagsschabrak, lite "slit och släng typ". Såg de på en sida och tyckte de såg okej ut för de ändamålet, men ville ändå -priset till trots- kolla så att de överlevde första tvätten typ ;)
(Finns ju en del schabrak från en viss firma som börjar på H och slutar på Ööks som inte brukar göra det nämligen :angel:)
 
@tuaphua Åh, tack för infon!
Nej, för jag tänkte använda de som vardagsschabrak, lite "slit och släng typ". Såg de på en sida och tyckte de såg okej ut för de ändamålet, men ville ändå -priset till trots- kolla så att de överlevde första tvätten typ ;)
(Finns ju en del schabrak från en viss firma som börjar på H och slutar på Ööks som inte brukar göra det nämligen :angel:)

Mina har hållit sig snygga flera år.
Faktiskt mer än jag behövt. Så när min ponny gick ur tiden hade jag en massa set med schabrak/lindor som jag fick ge bort. De var flera år. Men såg fräscha ut. Kändes fel att slänga så snygga saker.
Nu får jag sällan hem ponnyer på utbildning. Så jag ville inte spara..
Jag tycker absolut man kan satsa på dem om man tycker de ser ok ut från start.

Jag har mycket Eurostar nu med. De hållet också.
Men de är ju inte lika billiga från start.
 
Mina har hållit sig snygga flera år.
Faktiskt mer än jag behövt. Så när min ponny gick ur tiden hade jag en massa set med schabrak/lindor som jag fick ge bort. De var flera år. Men såg fräscha ut. Kändes fel att slänga så snygga saker.
Nu får jag sällan hem ponnyer på utbildning. Så jag ville inte spara..
Jag tycker absolut man kan satsa på dem om man tycker de ser ok ut från start.

Jag har mycket Eurostar nu med. De hållet också.
Men de är ju inte lika billiga från start.

Åh, låter ju toppen! :bump:
 

Liknande trådar

K
Utrustning Jag har kikat på Mia's RS schabrak (butikenistallet.se) och jag älskar dem verkligen, både kvalité och passform men jag kan inte hitta...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: ann80
·
Utrustning Från Börjes: Täcke Macpro Super Ett utegångstäcke med många funktioner: -1800 denier polyester. Fleecefoder samt 220 g...
Svar
12
· Visningar
1 471
Senast: fjordinghanna
·
P
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa ett nytt schabrak. Har ganska mycket klart för mig, men väljer mellan HJ´s eller Mia RS. Vilket schabrak är...
Svar
15
· Visningar
1 641
Senast: meep_ask
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • När fan slutar jag ramla av?
  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp