Bra regntäcke?

tuaphua

Trådstartare
Hjälp mig med att hitta bra regntäcke! Pris kvittar bara det är slitstarkt, andas och håller tätt.
Jag har alltid haft Bucas till min häst. köpte senast deras silverfärgade. men jag tycker inte det riktigt höll tätt. Så jag funderar nu på att byta märke. Vilka enser ni vara bra?
Det måste vara slistarkt, då min påller gärna förvandlar det till slamsor på ett par dagar annars.
Help please!:)

Sv: Bra regntäcke?

Jag tycker Horseware och Shires har bra täcken. Shires kostar hälften och sitter bättre på mina hästar än vad Horseware gör, dom blir lite för korta på sidorna oftast. Men det kanske inte är ett problem för din lilla. ;)

är mycket nöjd med shires täcken :) hållt tätt jämt och sitter bra.

Jag tycker bäst om Horsewares Rambo. Annars är Shires väldigt prisvärda.

Jag köper numera mina täcken från Exklusiv (www.exklusiv.se) Dom har superbra passform, dom med "gubbvecken", tyget är nästan omöjligt att göra sönder. Har fått 5 täcken sönderbitna på 1år nu men det från exklusiv håller mot sånt:-). sen får man välja fyllning, färg på kanband och i vissa fall på hela täcket också och det är ju alltid kul. Bra priser har dom också....

Har haft ett regntäcke från shires en gång- det höll två veckor :mad:

Däremot tycker jag att det jag har från Event är mycket bra

Jag tror jag har provat det mesta i täckesväg till min dam som får skav av allt :D

Svea sverigetäcket: min favorit när det gäller hållbarhet, köpte ett när jag köpte hästen för 3 år sedan och det har använts MYCKET, och har hållt för bett, sparkar, rullningar you name it. Ser fortfarande nytt ut. Dessutom är det riktigt vattentätt, körde högtrycket en gång på det och det var ändå torrt under :) Däremot så sitter det sunkigt på min häst + att jag har hört massa dåligt om svea på senaste tiden.

Bucas: Bra kvalité, sämst passform

Shires: Urusel kvalité, dåligt passform, bra pris, dålig andasfunktion. Min häst fick fukteksem av sitt shires när hon hade det en rengnig sommardag

TM: Samma som shires, bortsett från andasfunktion, vet inte hur den är på tm.

Protector: Dålig kvalité men hyffsad passform

HorseGuard: Har inte haft så länge, men verkar vara bra i kvalítén, dock inte i samma klass som typ bucas, svea eller horseware. Satt jättebra på min häst i ungefär 1 månad, sen började det släppa i bogen och nu sitter det rätt kasst.

Horseware: Superbra kvalité, bra passform MEN sliter massor på manen :(

Mark Todd: Jättefin kvalité, ska sitta bra på många hästar, tyvärr inte på min. Bra pris.

Domani: Usel passform, okej kvalité. Dyrare än MT-täckena.

HorseSaver: Höll tätt i 2 dagar. dålig passform.

Svea Sverigetäcket (den högkvalikativa varianten) är kanon mitt håller tätt fortfarande efter sex år trots lagningar o anv på olika hästar. Kanon :love:
Har själv bara Bra erfarenheter av Bucas men man kan ju ha oturen att få ett ("måndagsex".)
Horsewares Rambo hade jag i många år till min valack som var en duktig täckesmarodör men detta låg så bra att han inte lyckades rulla av sig det skitgris som han var!!!!
Har hört gott om Pessoa men har inga egna erfatrenheter.
Lycka till i täckesdjungeln!!!

Tycker helt klart att vårat regntäcke från Svea är superbra! Det sitter bra och håller helt tätt utan att hästen blir helt immig på insidan om den flänger på i hagen och blir lite svettig!

Jag har också hört lite konstiga saker om Svea, men nu är det ju nya ägare så det borde ju bli bättre! :bump:

Horseware helt klart...dom är prisvärda.
Shire är jag lite kluven med..vissa täcken är bra, vissa riktigt dåliga.

Svea: Mkt slitstarkt. Höll inte tätt i början men efter att ha impregnerat det sjukt mycket så fungerar det bra nu. Tyvärr inte så bra passform på min kuse.

Domani: Sitter strålande på min kuse. Bra på alla sätt.

Bucas: Bra täcke. Sitter kanon på vissa hästar katastrof på andra.
TermoMaster: Avskyr. Har aldrig sett ett som sitter bra och det är alltid något fel på dom.

Protector: Dålig passform och läcker.

Horseware: Älskar!

Mark Todd: Har ett flugtäcke som är jätte bra. Har provat regntäcke men det satt mycket dåligt.

Rambo är väl det täcket som är slitstarkast, iaf av dom jag haft, men jag vet hur extremt irriterande det är när man lagt ut så mycket pengar på ett riktigt bra täcke och kommer till stallet och det är trasigt, dock har Rambo-täckena aldrig gått sönder lika mycket som t.ex. Shires och Bucas, iaf inte på mina.

Har testat classic cover ups på min pålle... dom använder typ bara goretex i sina täcken :bump: Kostar klart en del, men det är ju inte dyrare än horseware i alla fall. Dom är nog rätt nya så dom finns nog inte i alla affärer

bra passform men ganska stora i storlekarna

Det blev ett sånt här, Rambo Wug:

hwrambowugny.jpg

Liknande trådar

Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
1 134
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 781
Utrustning Jag är ute efter ett par bra och sköna tyglar. Dom två sista gångerna som jag har köpt så har tyglarna töjt sig. Dom sista töjde sig...
Svar
13
· Visningar
1 300
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 203
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Den ständiga sommarplågan, skydd?