Bra skor till klänning?

Helt klart går män och kvinnor på olika sätt. Och den dag helvetet fryser till is ska jag medvetet anpassa min gång till mitt kön.:up:
Medveten anpassning för att smälta in i normen - njae, det låter väl itnte så kul.
Men det är lika okul att tvingas röra sig mer maskulint för att få den där finfina pondusen som bara män har...:wtf:

Jag är inte speciellt feminin. Men jag går som jag går. Olika i olika skor och jag tänker inte på hur. Aldrig att jag heller skulle försöka gå mer "okvinnligt" för tillfredsställl någon annan (än mig själv).
 
Medveten anpassning för att smälta in i normen - njae, det låter väl itnte så kul.
Men det är lika okul att tvingas röra sig mer maskulint för att få den där finfina pondusen som bara män har...:wtf:

Jag är inte speciellt feminin. Men jag går som jag går. Olika i olika skor och jag tänker inte på hur. Aldrig att jag heller skulle försöka gå mer "okvinnligt" för tillfredsställl någon annan (än mig själv).
Snarare för att testa reaktionerna än för att göra någon nöjd, i mitt fall.
 
Jag kommer att tänka på den utmärkta danska kriminalserien Brottets huvudperson, kriminalinspektör Sarah Lundh, spelad av Sofie Gråböl. Hon är butter och avig, känner inte in folk, kan bete sig buffligt mot brottsoffers anhöriga och går även bildligt över lik när hon utreder brott.

I en intervju som jag läste förklarade Gråböl hur hon hittat nyckeln till hur hon skulle gestalta Lundh - hon skulle röra sig som en man. Det blev grunden till en rollfigur som beskrevs som "dybt ucharmerende" i en artikel som jag snubblade över nu när jag letade efter den första intervjun (hittade inte den).

Helt klart går män och kvinnor på olika sätt. Och den dag helvetet fryser till is ska jag medvetet anpassa min gång till mitt kön.:up:
Min partner går så där på ett spår, sätter foten rakt framför den andra foten förutsatt att hen inte har vinterskor och isigt underlag. Själv kan jag knappt.

Våra "naturliga" gångarter är i högsta grad socialt betingade.
 
Medveten anpassning för att smälta in i normen - njae, det låter väl itnte så kul.
Men det är lika okul att tvingas röra sig mer maskulint för att få den där finfina pondusen som bara män har...:wtf:

Jag är inte speciellt feminin. Men jag går som jag går. Olika i olika skor och jag tänker inte på hur. Aldrig att jag heller skulle försöka gå mer "okvinnligt" för tillfredsställl någon annan (än mig själv).
Du tänker inte på hur - samtidigt som du tipsat i tråden om att sätta fötterna på rak linje, och tagit dig själv som exempel när du inte vill "stolpa fram" på klackar? Om inte det är att tänka på hur så vet jag inte vad som är det.
 
Du tänker inte på hur - samtidigt som du tipsat i tråden om att sätta fötterna på rak linje, och tagit dig själv som exempel när du inte vill "stolpa fram" på klackar? Om inte det är att tänka på hur så vet jag inte vad som är det.
Nej. Går jag bara för att a< mig fram från en punkt till en annan tänker jag väldigt sällan på hur jag rör mig. Men har jag blickar på mig - tex när jag är på väg fram för att säga något - ja, då tänker jag på hållning och hur jag går.

På samma sätt som en del människor drar in magen på stranden eller gymet.


Men jag lägger ner det här. Jag lyckas inte vara tydlig i att förklara. Får slipa min pedagogiska sida innan jag ger mig in i det igen känner jag.
 
Kollar ju över huvudet på precis alla:cry:
Vad är det som är negativt med det? :) *nyfiken*
Själv har jag nästan omvänt problem... Jag är 183 utan skor och går gärna i klack, åtminstone upp till 10 cm. Och jag VILL vara längst, för det har jag varit i hela mitt liv och jag trivs med bra utsikt och eget space, vilket jag har här uppe. :D Jag kan till och med känna mig lite provocerad av människor som är längre än jag. :o Det här är MITT utrymme liksom - kom inte här och kom! :p
 
Jösses vad sneakers är stort i år. Eftersom jag själv var och provade några olika igår studerade jag folks fötter när jag gick till jobbet imorse. Nästan INGEN hade INTE sneakers. Och jag hade själv mina från förra året.
 
Tycker att sneakersmodet är det bästa modet på länge! :)
Ja verkligen. Sneakers brukar ju vara stort och jag har alltid minst ett par som jag använder. Men i år verkar det bli större än det varit på länge. Och mycket mer varierat än bara (de satans) converse som är det enda som gäller ibland.

Det är kul att man kan ha sneakers till nästan vilka kläder som helst, dessutom.
 
Senast ändrad:
Ja verkligen. Sneakers brukar ju vara stort och jag har alltid minst ett par som jag använder. Men i år verkar det bli större än det varit på länge. Och mycket mer varierat än bara (de satans) converse som ä det enda som gäller ibland.

Det är kul att man kan ha sneakers till nästan vilka kläder som helst, dessutom.

Gillart! :up: Alltså just att man kan ha dem till allt. Mina hopplösa fötter älskar sneakers; nu hittade jag nya inlägg dessutom, vilket gör att jag kan använda några som jag tidigare tyckt var för platta.:)
 
Alltså, jag kan känna mig ganska mäktig i (sköna) klackskor, jag tycker att de ger en stoltare hållning och en viss auktoritet i steget. Det fanns säkert en anledning till att monarker och adelsmän bar klackskor förr i tiden.
Klack ger ju en bra hållning och ger ifrån sig ett bra klapprande så folk hör när man kommer i korridoren. Ibland gillar jag det ibland inte ;).
 
Jösses vad sneakers är stort i år. Eftersom jag själv var och provade några olika igår studerade jag folks fötter när jag gick till jobbet imorse. Nästan INGEN hade INTE sneakers. Och jag hade själv mina från förra året.

Brukar inte ha så bra koll på vad andra har på sig, jag ser inte sånt, men jag har också kollat nu och gjort samma iakttagelse som du. Bra fotmode! Jag har klänning varje dag, och sneakers på fötterna när det funkar, dvs vår, sommar, höst och ibland på vintern. Skönt för fötterna, praktiskt eftersom man kan gå snabbt och långt som jag gillar, med den gångstil som kommer naturligt.
 
Brukar inte ha så bra koll på vad andra har på sig, jag ser inte sånt, men jag har också kollat nu och gjort samma iakttagelse som du. Bra fotmode! Jag har klänning varje dag, och sneakers på fötterna när det funkar, dvs vår, sommar, höst och ibland på vintern. Skönt för fötterna, praktiskt eftersom man kan gå snabbt och långt som jag gillar, med den gångstil som kommer naturligt.
Ja precis. Jag har en halvtimmas promenad till jobbet, då passar sneakers jättebra.

På sommaren har jag dem dessutom till klänning, jag tycker att det minskar gullighetsfaktorn på ett bra sätt.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver 2 spagettiburkar, men är låst med storleken. De bör vara 25-26 cm höga. Inte högre, då blir det för höga för lådan. Inte...
Svar
7
· Visningar
705
Senast: Rie
·
Hemmet sim man sätter i vasken i groventrén när man fyller den med vatten? Har en tvättbänk som numera saknar sin plupp. Jag har försökt googla...
Svar
11
· Visningar
3 321
Senast: Rie
·
Äldre Jag ska ev. iväg på en fest med 70-talstema. Jag har inte en jättestor budget, men skulle gärna vilja göra det så bra som möjligt ändå...
Svar
19
· Visningar
11 933
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp