Bra skor till klänning?

Äh, jag är 176 cm och har så mycket klack jag orkar, när jag kan. Inte sällan över 10 cm.

Men ja! Jag har kompisar runt 1.80 som också gärna går i klackar! Det är ju bara att köra, såå colt med långa tjejer som vågar bära upp sin längd!

Ballerina är nog det fulaste jag kan tänka mig. I stil med vita trekvart tights, trikåtunikor ala Odd-Molly blommig stil. MEN det är ju min högst personliga åsikt!

Just nu är det ju många som stylar klänning med ett par snygga sneakers. Jag tycker att kontrasten är snygg, i rätt sammanhang och på rätt person. Jag försöker mig på detta ibland, men tycker det är lite svårt pga att jag är kort och dessutom har relativt korta ben i förhållande till kroppen. Lägg därtill till att jag är kurvig... nja det blir inte jättesnyggt, men jag kör på det ibland sommartid om jag kan loda runt utan att behöva känna mig snygg liksom. Det är perfekt på resa då man promenerar mycket.
 
Men varför känner du ett behov av att delge den?

Trodde det var själva grejen, att man kunde delge sin åsikt?
Jag är medveten om att jag är i klar minoritet, sett till tråden. Ang sneakers VILL jag att det ska vara snyggt på mig, men det är det inte (dock på andra)!
 
Trodde det var själva grejen, att man kunde delge sin åsikt?
Jag är medveten om att jag är i klar minoritet, sett till tråden. Ang sneakers VILL jag att det ska vara snyggt på mig, men det är det inte (dock på andra)!
Jag undrar mest varför man känner behovet av att tala om vad man tycker är fult, vad för positivt kommer ur det?
 
Vad är det som är negativt med det? :) *nyfiken*
Själv har jag nästan omvänt problem... Jag är 183 utan skor och går gärna i klack, åtminstone upp till 10 cm. Och jag VILL vara längst, för det har jag varit i hela mitt liv och jag trivs med bra utsikt och eget space, vilket jag har här uppe. :D Jag kan till och med känna mig lite provocerad av människor som är längre än jag. :o Det här är MITT utrymme liksom - kom inte här och kom! :p

Känner mig bara så out of place:(
De tjejerna jag varit ute med har varit rätt korta jag ser ut som en fyr bredevid :angel:

Tycker det är skit snyggt med långa tjejer egentligen, bara inte jag. Vill nog inte dra för mycket uppmärksamhet, ingen aning :o
 
Jag hade gärna haft de rosa. Men jag blir istället en jätte när jag har klack. Kollar ju över huvudet på precis alla:cry:
Är 170 och så ledsen att jag inte kunde få stanna som 160:(


Åh många som är under 1´60 drömmer om att vara 1´80 för att slippa titta upp på folk.

Hans Hemmert gjorde en konstutställning som hette "Level", där besökarna fick ha specialskor som gjorde att alla närvarande i rummet blev lika långa. Intressant ingång i det sociala samspelet!
http://www.core77.com/posts/16220/shoes-that-make-everyone-the-same-height-16220

Jag fixar inte höga klackar så långa ståtliga människor får baskemej böja sig ned om de vill konversera med mig. :devil:
 
Känner mig bara så out of place:(
De tjejerna jag varit ute med har varit rätt korta jag ser ut som en fyr bredevid :angel:

Tycker det är skit snyggt med långa tjejer egentligen, bara inte jag. Vill nog inte dra för mycket uppmärksamhet, ingen aning :o

Aha, det låter ju lite synd. :) Men om den känslan försvinner en vacker dag så kan jag verkligen rekommendera utrymmet här uppe! :up:

Hans Hemmert gjorde en konstutställning som hette "Level", där besökarna fick ha specialskor som gjorde att alla närvarande i rummet blev lika långa. Intressant ingång i det sociala samspelet!
http://www.core77.com/posts/16220/shoes-that-make-everyone-the-same-height-16220

Jag fixar inte höga klackar så långa ståtliga människor får baskemej böja sig ned om de vill konversera med mig. :devil:
:laugh: - Vilken spännande utställning! Jag misstänker att jag skulle tycka att det var sjukt provocerande och jobbigt... :o Jag lägger nog lite för stor vikt i att vara lång/längst tror jag... :o:D

Att konversera med korta människor är en av de få saker som är lite opraktiskt med att vara lång. Men dels läser jag hyfsat på läpparna, och några gånger har jag faktiskt varit nöjd med att låta de korta människorna konversera där nere, så går jag bara med i gänget och kollar läget på övriga världen och får haka på konversationen när vi sätter oss ner sen... :p:D
 
Att konversera med korta människor är en av de få saker som är lite opraktiskt med att vara lång. Men dels läser jag hyfsat på läpparna, och några gånger har jag faktiskt varit nöjd med att låta de korta människorna konversera där nere, så går jag bara med i gänget och kollar läget på övriga världen och får haka på konversationen när vi sätter oss ner sen... :p:D


:rofl::rofl::rofl:
 
Har inte läst alla svar, men svarar ändå.

Jag har alltid klänning eller kjol.
Till det har jag stövlar i skinn med lite klack. Det tycker jag passar jättebra.
Det är både snyggt och bekvämt.
På sommaren har jag sandaler med varierande höjd på klacken. Funkar också bra.
 
Får jag kapa tråden lite?

Isåfall, vad har man för skor om fötterna är stora och benen sjukt smala?
Vill inte se ut som en anka...
 
Får jag kapa tråden lite?

Isåfall, vad har man för skor om fötterna är stora och benen sjukt smala?
Vill inte se ut som en anka...
Kan man gå i höga klackar bidrar de stora fötterna till extra längd på benen. Annars får man tänka att folk som studerar och dömer ens fötter istället för att se en i ansiktet kanske inte är så mycket att ha ändå.. :p
/också anka
 
Puttar tråden och ber om lite hjälp. Jag har flera härliga klänningar i garderoben men behöver hjälp med höstskor till. Ballerina går bort helt här, sneakers har jag och de fungerar till en del klänningar men jag vill ha fler tips.
Tamaris tittade jag på och hittade några fina - är de breda eller smala?
Jag har stora breda fötter (41) och rätt smala ben nertill så det ser oftast lite klumpigt/båtlikt ut.
Vad ska jag ha för att inte se ut som att jag går omkring med kanoter på fötterna? Hjälp mig :D .
 
Puttar tråden och ber om lite hjälp. Jag har flera härliga klänningar i garderoben men behöver hjälp med höstskor till. Ballerina går bort helt här, sneakers har jag och de fungerar till en del klänningar men jag vill ha fler tips.
Tamaris tittade jag på och hittade några fina - är de breda eller smala?
Jag har stora breda fötter (41) och rätt smala ben nertill så det ser oftast lite klumpigt/båtlikt ut.
Vad ska jag ha för att inte se ut som att jag går omkring med kanoter på fötterna? Hjälp mig :D .
Jag skulle ha ett par snygga, ofodrade läderstövlar med lite klack i sådana fall. Då kommer foten upp lite och lurar ögat att se mindre ut. Skaftet på stövlarna gör att man inte ser vaden så mycket.
Jag personligen skulle aldrig ha sneakers till kjol (möjligtvis jeanskjol) men det är bara min smak.
 
Puttar tråden och ber om lite hjälp. Jag har flera härliga klänningar i garderoben men behöver hjälp med höstskor till. Ballerina går bort helt här, sneakers har jag och de fungerar till en del klänningar men jag vill ha fler tips.
Tamaris tittade jag på och hittade några fina - är de breda eller smala?
Jag har stora breda fötter (41) och rätt smala ben nertill så det ser oftast lite klumpigt/båtlikt ut.
Vad ska jag ha för att inte se ut som att jag går omkring med kanoter på fötterna? Hjälp mig :D .

Vill du inte ha ballerina säger även jag stövlar. Och sedan tycker jag Mary Jane´s (bilder början av tråden) funkar som höstskor.
 
Vill du inte ha ballerina säger även jag stövlar. Och sedan tycker jag Mary Jane´s (bilder början av tråden) funkar som höstskor.
Ja, Mary Jane´s där är fina! Tack för tips, jag missade dem först. Lite kallt när det börjar mulna på bara men nu på sensommaren fungerar sådana finfint.

Fler bra tips på något mellanläge mellan sådana och stövlar? Jag har flera fina stövlar i olika höjd och håller med om att det går fint men skulle vilja kunna ha mer skoaktigt också.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver 2 spagettiburkar, men är låst med storleken. De bör vara 25-26 cm höga. Inte högre, då blir det för höga för lådan. Inte...
Svar
7
· Visningar
708
Senast: Rie
·
Hemmet sim man sätter i vasken i groventrén när man fyller den med vatten? Har en tvättbänk som numera saknar sin plupp. Jag har försökt googla...
Svar
11
· Visningar
3 321
Senast: Rie
·
Äldre Jag ska ev. iväg på en fest med 70-talstema. Jag har inte en jättestor budget, men skulle gärna vilja göra det så bra som möjligt ändå...
Svar
19
· Visningar
11 933
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp