• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare PansParis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 392
P

PansParis

Behöver spö till min häst när jag tömkör. Det är ett longeringsspö jag är ute efter. Har prövat ett flertal olika men de är alltid för tunga.

Har ni bra tips på bra longerspö/ körspö? Med bra vikt och rätt balans.

:)

Sv: Bra spö

Piskmakarens spön/piskor :love: Vi har en körpisk nu (finns med lång "flärp" också) och nästa gång jag är på mässa ska jag köpa ett dressyrspö. De är dyra men helt pefekt balanserade och inte alls tunga.

Funderade lite på Piskmakaren men jag orkar inte vänta tills Göteborg Horseshow. Finns det några butiker som säljer hans spö?

*delvis knapplån*
Instämmer ockskå :love:

Butiker finns det inte, alla är handgjorda inför mässorna.

Piskmakarens spön, klart dom bästa...har de flesta spön därifrån:)
Rekomenderar dom varmt!

Men jag har ju svårt att vänta ända till Göteborg.

Någon som har koll om man kan beställa direkt från piskmakaren?

Jag har också en från piskmakaren, det viktigiaste tycker jag är att den inte är för tung. :eek: Då blir det outhärdigt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
215
Senast: Gimlan
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 731
Senast: Edla
·
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 411
Senast: Efwa
·
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka