Bra stam???

B

**BORTTAGEN**

Jag undrar vad ni tycker om denna stammen.
Har/Ska köpa en åring, som är tänkt att den ska gå fälttävlan om det passar, men då jag inte är så jättehaj på denna stammen så undrar jag vad ni tycker :bump:

hon är E: Patrice UE:Bonaparte och UUE:Arram....

så.... vad tror ni....
Svårt att se på en ettåring som är lite ojämn både här å där vad det blir av den ;)
Men jag har blivit :love:dödskär :love:


Kan jue tilägga att hon därmed får Utrillo tre gånger i stammen... bra? :confused: dåligt?
Linjeavel? eller Inavel??? :crazy: :confused:
 
Det är Patrice e. Pascal 565 väl? Vad jag vet har han väl inte lämnat några superavkommor men man vet aldrig. Lite mer fullblod skulle inte skada om det är fälttävlan som är målet.

Det är snart omöjligt att hitta hästar utan Utrillo i blodet vilket kan ställa till problem vid avel men annars spelar det mindre roll.
 
Är hon född hos Lynn och Hans Widegren? De har ju haft alla hingstarna..

Det låter som en häst som skulle kunna hoppa, det har ju alla hingstarna gjort. Patrice i medelsvår, Bonaparte i svår, om Arram vet jag nte mer än att hans mamma gick medelsvår och att han lämnat Arrlik som gick svår!

Det blir inte bara Utrillo flera gånger, utan också Nepal, vilket absolut inte är dåligt!
 
De flesta hingstar har ju egna meriter. Kolla upp mer vad Patrice har lämnat, jag tror inte han lämnat några superhästar men det beror ju på vad du vill.

Som jag sa kan det bli problem att avla på ett sto med så mycket Utrillo i blodet men man kan ju alltid välja fullblod ist.
 
Hej!
Vad det gäller Patrice så har jag haft ett sto ur samma möderne som honom. Det var mycket fälttävlan där, mitt sto var född hos Marianne Hermann, men tävlades tyvärr aldrig av kommande ägare, hos mig promenadreds hon endast och användes främst i avel. Men jag vet att det var flera släktingar som framgångsrikt tävlade fälttävlan.
Lycka till!
Nina
 
Mmm hon är född där! :idea:

men gör de nån nackdel att hon ha så mcyke "samma" hingstar i sig??? kanske är meningen.. jag vet inte...
 
han har placeradeavkommor i 130. dressyr MB. fälttävlan M1. kanske inte toppresultat men han har oxå bland annat ett diplomstomed 10/10 i hoppning å som vann hopp o allround. nån hingstavkomma blev högt placerad i championatet i tingsryd. å en avkomma som gått breeeders som 5 å 6åring me placering..
 

Liknande trådar

Utrustning Nu blir jag lite osäker. Mest på grund av att remontgrimmorna inte är (men på väg igen) så populära mer. Hur påverkar de hästen jämfört...
Svar
12
· Visningar
1 830
Senast: Líf
·
Övr. Hund Här tar jag för mig och skapar mig en egen tråd då jag sitter och klurar på en hel del frågor. Det poppar ständigt upp flera. :sneaky...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 709
Senast: Hyacinth
·
Avel Satt och kollade på resultatet från några ponnytävlingar på lokal nivå nu. Och slogs av en sak; I stort sett alla ponnyer hade okänd...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 554
Senast: Lavinia
·
Trav Nu kan jag ju extremt lite om trav, så ursäktar om jag låter vimsig. Jag har ridit/hållt på/haft kontakt med ganska många travare i...
Svar
4
· Visningar
2 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp