Bra start på dagen

Klockan är bara lite över ett och jag har redan fått en del gjort idag. Först rensade jag svarta lådan. Den är 3 kvm stor. Där ska jag så frön sen. Efter det rensade jag växthuset och sen bar jag ut mina tomatplantor. En havtorn hade vält i trädgården så idag sågade jag ner den. Det blev två delar av busken. De band jag fast efter bilen och sen drog jag dem till grustaget där det ordnas majbrasa varje år.

Det blev 5 avklarade punkter i todoist och jag erhöll ovationer från appen. Känns rätt najs faktiskt.

Jag har ju mycket mer på min to-do-lista men allt utöver det jag gjort är en bonus. Eller ja, jag borde titta på en inspelning från en kurs jag gick i höstas, men vet inte om det kommer bli gjort. Jag ska ju iväg i kväll och hämta bin. Och att sitta inne och titta på det nu känns inte lockande.
 

Och som avslut på dagen så fick jag hem mina bin.

20230513_212354.jpg


Jag skulle behöva göra en riktig bänk till dem.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag försöker få saker gjorda. Idag har jag planterat 5 tomatplantor i växthuset och installerat en bevattningsslang där. Men sen gick...
Svar
1
· Visningar
592
Senast: Scata
·
  • Artikel
Dagbok Jag är så nöjd över att jag lyckades klippa gräsmattan igår. Det tar emot varje gång, men känslan är skön när det väl är gjort. Sen...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp