Bukefalos 28 år!

Bra tillbehör till leklera? present

SusieQ

Trådstartare
Ja, precis som rubriken lyder, vart hittar man bra tillbehör till leklera. Har googlat men inte hittat något roligt, bara massa tårta, muffins och godistillverkning, något annat måste väl finnas. Finns det något annat märke än Play Doh? Dottern gillar djur och tror att något sådant skulle vara roligare, om det finns

Det behöver inte följa med extra burkar med lera, som det verkar göra med alla jag hittar.

Det kommer inte användas Play Doh till tillbehören utan Plastilina (smidigare med lera som inte torkar med tanke på att barn inte alltid lägger tillbaks i burkar med lock o liknande), köpte plastilina tidigare i år men tydligen smakar den alldeles förträffligt om man är hund, så den blev uppäten (den nya leran kommer vaktas från monstren nu när vi vet att de gillar den)..

Anledningen till att jag undrar är givetvis den nalkande julen plus att dottern fyller år den 11/12.

Har ni bra tips på tillbehör till lera,tipsa!! Tackar.

Nu kanske man inte får tipsa om vart det går att köpa, men det får väl ske via pm i så fall...
 
Jag köpte ett set där man gjorde hästar i formar som födelsedagspresent, det var inte playdoh utan ett annat märke. Kommer inte ihag märket just nu men kollar upp det senare
 
Universe of imagination heter märket. Jag bor i Österrike sa vet inte om det gar att fa tag i Sverige men jag köpte det pa Toysrus.
 
Antar att ni redan har kavel, formar, "knivar", sax osv? En del barn gillar diverse pynt så som glasnuggets, piprensarbitar, kottar etc. Där är det ju bara fantasin som sätter gränser.

Vi är playdoh-anhängare och där ifrån finns ju nästan allt: frisörsalong, sopbilar osv. Vi har en "glassmaskin" av ett annat för mig okänt märke och den är värdelös men barnen älskar den.
 
Jag köpte ett set där man gjorde hästar i formar som födelsedagspresent, det var inte playdoh utan ett annat märke. Kommer inte ihag märket just nu men kollar upp det senare

Det där låter definitivt som något hon skulle gilla, ska kollas upp.

Antar att ni redan har kavel, formar, "knivar", sax osv? En del barn gillar diverse pynt så som glasnuggets, piprensarbitar, kottar etc. Där är det ju bara fantasin som sätter gränser.

Vi är playdoh-anhängare och där ifrån finns ju nästan allt: frisörsalong, sopbilar osv. Vi har en "glassmaskin" av ett annat för mig okänt märke och den är värdelös men barnen älskar den.

Vi har kavel och ngr skulptörknivar och kakformar ingen sax, hon fick en gång ngn slags playdoh låda allt är kvar där utom leran som givetvis torkat och det är därför jag nu köpt plastilina som inte torkar, men i övrigt är som playdoh. En del grejer i den där playdoh lådan tyckte jag inte var så värst bra(t.ex. sådana där sprutor som gör "spagetti" och liknande), leran kom ut på fel ställen eller fastnade och torkade fast.

Det jag nu letar efter är några roliga och bra grejer att använda med leran, har sett sopbilen och glassmaskin och en väldans massa bakningsgrejer, tårtor, muffins och sånt. Djur och gubbar är nog roligare för min dotter.
 
Vi har ett meal making kitchen, där barnen har lekt laga mat hur mycket som helst med lekleran. Många barn från 2-årsåldern och uppåt gillar ju rollspelslekar och leka det som vuxna gör som laga mat osv.

Annars rekommenderar att du söker på någon internationell site t.ex. Amazon för att se vad som finns. Alternativa sökord är soft stuff elc som är en engelsk variant av leklera.
 
Pepparkaksformar funkar ju också.

Bildgoogla play doh loose parts så får du massor av bra tips på tillbehör att sätta i leran.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 465
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Hittade ingen liknande tråd. Här kan vi väl ge varandra tips på julklappar, tex om man hittat ngt fint/bra/finurligt och vill tipsa om...
2
Svar
20
· Visningar
2 722
Senast: Calazirya
·
Äldre Jag är i enormt behov av nya underkläder samtidigt som kontot ekar tomt :p Min första tanke var att plöja igenom H&M, Lindex och Kappahl...
Svar
10
· Visningar
4 304
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 092
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp