Bra underlakan?

De finns kanske inte i alla Jysk-butiker men på hemsidan finns det dra på- lakan som är 35 cm höga.

http://jysk.se/sovrum/lakan/facon/gold/resarlakan-120x200x35-gra-kronborg

Fast lakanet du länkar till är inte för 120-säng utan det är 170-180 som gäller för 120-säng på Jysk (köpte ett vidrigt underlakan i panik sist och fick reda på det då).
Men jag såg att de finns på hemsidan i rätt storlek ändå :). Mycket konstigt att expediten sa att det inte fanns alls då jag även frågade om det gick att hitta online...

Edit: Men 35 cm blir på tok för mycket lakan! Bäddmadrassen gissar jag på är ca 10-13 cm hög. Själva resårbottnen är extra hög/djup så det går inte att sas klä in båda.

Men då borde man kanske kunna köpa ett smalare lakan, eller blir det konstigt i hörnorna om lakanet är till för högre madrasser? Vilken jäkla djungel. Det är nog enklare att byta säng ;).
 
Senast ändrad:
Engelssons säljes också på nätet. Dyrare men bra. Kommer aldrig mer köpa vanliga lakan!

Har 5cm tjock bäddmadrass plus vanliga madrasser på resårbotten och de går runt bäddnadrassen och de vanliga utan problem
 
Tackar så hjärtligt för alla era tips, kommer prova många av dem! :)
Egentligen vill jag hellre ha kuvertlakan än dra-på-lakan eftersom jag bara vill att de ska täcka bäddmadrassen och det känns som att det kommer bli "väldigt mycket lakan" om jag har ett dra-på-lakan som är till för 26cm madrass (verkar vanligast) på min 8cm bäddmadrass. Plus att det känns som att kuvertlakan bör bli slätare eftersom de inte har någon resår utan verkligen är formsydda till madrassen. Men jag ska nog åtminstone köpa något sådant och testa!

Annars funderar jag lite på hur tjock er bäddmadrass är @Tassetass? Min är som sagt 8cm, och på lakanen ni har stod inte hur tjock madrass de var till för. På flera andra ställen har jag sett att kuvertlakanen tar max 5cm (det är dock inte problemet med dem jag har nu, de är till för 8cm och köpta på Jysk. Någon satinvariant). Tyckte annars de lakanen verkade trevliga!

Jag har åtminstone fått upp hoppet igen eftersom så många av er verkar ha problemfria lakan :) Min första tanke när problemet uppstod med de kuvertlakan jag har idag var att det nog var mina lakan som var dåliga och att någon annan modell/märke borde funka bättre, men så dödade min chef mina förhoppningar när han berättade att han provat typ alla sorter som finns och haft samma problem med allihop. Håller tummarna för att jag inte har samma otur som honom utan liksom er här i tråden kan hitta någon variant som passar ;)
 
@DeadSerious

Jag tror den är 6 cm tjock. Kollar jag på hur hörnen på lakanet ser ut tror jag inte det skulle vara några problem med 8 cm, men det har garanterat de som säljer lakanen koll på. :)
 
Jag använder kuvert- eller dra-på-lakan till min 120*6 bäddmadrass och lakanspännare typ dessa
660.jpg

fast den längre varianten så jag fäster tre på långsidan och spänner under madrassen. Inga skrynkliga lakan här inte :love:.
 

Liknande trådar

Hemmet Främst påslakan men även underlakan. Använde innan Hemtex eco smooth, de var mjuka och kliade inte men ändå inte för sladdriga. Nu finns...
Svar
13
· Visningar
468
Senast: Shaggy
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 863
Senast: Barbabelle
·
Hemmet Måste köpa ny torktumlare, funderar på vad man ska ha? Jag har sedan jag köpte ny tvättmaskin sagt att jag vill ha en torktumlare med...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Saija
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 714
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp