Bränna .avi på Mac så det fungerar till PC

Wysiwyg

Trådstartare
Jag har några filmer i .avi-format jag vill skicka till min kompis. Kruxet (?) är bara att jag har Mac och hon har PC. Vet inte om det gör någon skillnad?

Storleken på filerna är ca 500-600 mb och det är en del filmsnuttar. Vad ska jag köpa för skivor? Vad ska jag ha för program? Finns det något bra som är gratis? Ska inte vara nån meny eller så utan bara en skiva som rätt och slätt kan stoppas in i hennes dator så man kan få fram och se filerna.

Tack på förhand!
 
Sv: Bränna .avi på Mac så det fungerar till PC

Kooom igen! Är det ingen listig bukare som vet något om det här? Guida en idiot nu! :D
 
Sv: Bränna .avi på Mac så det fungerar till PC

Jag har några filmer i .avi-format jag vill skicka till min kompis. Kruxet (?) är bara att jag har Mac och hon har PC. Vet inte om det gör någon skillnad?

Storleken på filerna är ca 500-600 mb och det är en del filmsnuttar. Vad ska jag köpa för skivor? Vad ska jag ha för program? Finns det något bra som är gratis? Ska inte vara nån meny eller så utan bara en skiva som rätt och slätt kan stoppas in i hennes dator så man kan få fram och se filerna.

Tack på förhand!

Köp DVD, de rymmer mer än CD :)
Bränn sedan filerna som en dataskiva.
MacOS verkar ha något program som heter Burn:
http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/English/home.html
 
Sv: Bränna .avi på Mac så det fungerar till PC

Hur menar du att jag ska "bränna som en dataskiva"? Haha jag är rätt korkad när det gäller sådana här saker..

Tack i alla fall! :)
 
Sv: Bränna .avi på Mac så det fungerar till PC

Har it profil på min skola...Då skulle vi bränna/omvandla från mac till pc filer...använde något pogram som vi laddade ner, men kommer verkligen inte ihåg vad det heter :(
 
Sv: Bränna .avi på Mac så det fungerar till PC

Bränna AVI file är inga problem
Att spela upp AVI filer brukar heller inte vara några problem
Exempelvis så finns VLC (www.videolan.org/vlc) som kan spela upp de mesta filmformat som finns.

Som Unix skrev att man brännar den som en vanlig dataskiva, precis som man gär när man vill bränna andra filer som exempelvis bilder.
 

Liknande trådar

R
IT & mobiler Kära vänner, hjälp mig snälla ni med en förvirrad fundering. Jag ska skriva om mitt CV för att söka två jobb som jag ÅH så gärna vill...
Svar
8
· Visningar
1 392
Senast: Stereo
·
IT & mobiler Inte alls olaglig spridning av köpefilm!!!! Jag har en fin samling barnfilmer eftersom jag bara älskar tecknade filmer. Mina barn...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: mian1
·
IT & mobiler Jag och en kompis har fått i uppdrag att filma in en instruktionsvideo för nybörjare om den sporten jag håller på med. tanken är att den...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: Arrows
·
IT & mobiler Snart åker datahelvete ut.. Splitterny mac men saknar min gamla risiga pc.. det allra viktigaste för mig är att det är smidigt att...
Svar
4
· Visningar
2 830
Senast: Kim+pudel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp