Hur gör jag? Mac, PC etc

R

Raderad medlem 6459

Kära vänner, hjälp mig snälla ni med en förvirrad fundering.

Jag ska skriva om mitt CV för att söka två jobb som jag ÅH så gärna vill ha och har ramlat över ett CV som är så grymt snyggt utformat att jag känner att jag bara måste göra ett liknande. Le problem är dock att den CV-mallen finns i en Mac och jag har en PC och min trötta hjärna förstår verkligen inte hur detta ska lösas. Måste jag då få fatt i en mac nånstans (var?? min kompis som har en är för tillfället väldigt väldigt utomlands) eller kan såna mallar/program funka även i en PC?

Är det nån som ens är med på vad för sorts mall jag menar? Jag har ju inte sett den ursprungliga sidan själv men gissar att det är typ som i Word med deras olika typer av mallar, men att det är nåt program specifikt för Mac (?).
 
Sv: Hur gör jag? Mac, PC etc

Good luck med att få svar inom det närmsta året nu... :p
 
Sv: Hur gör jag? Mac, PC etc

Vad är det för format?

Jag har mac och skriver i word.
Annars kanske du kan ladda ner open office, de brukar kunna öppna de allra flesta format.
Om det är typ .indd så behöver du ha indesign.
Annars får du nog använda word och kopiera så mycket du kan :)
 
Sv: Hur gör jag? Mac, PC etc

Menar du att själva mallen befinner sig inuti i en macdator, eller menar du att mallen är utformad för mac? Fattar inte riktigt.
Ett dokument som är gjort i Macs version av Word (Pages) kan man antingen pdf:a och mejla till sig själv, eller så mejlar du Pages-dokumentet och klistrar sen själv in i Word.

Det finns annars en sida med jättesnygga CV-mallar som du sen hämtar hem som pdf och det är ju ett universalformat :): www.cv-online.se
 
Sv: Hur gör jag? Mac, PC etc

Närmsta året o närmsta dagen är ungefär samma sak va?
 
Sv: Hur gör jag? Mac, PC etc

Tack för länken!

Jag vet inte riktigt hur det hela hänger ihop men om jag inte lyckas låna en dator imorgon så använder jag nog din länk istället, måste få iväg CV:et snabbt.

Tack också till Blueberry och Stereo!
 
Sv: Hur gör jag? Mac, PC etc

Oj, vaknat på fel sida eller?
 
Sv: Hur gör jag? Mac, PC etc

Om du eller någon du känner har tillgång till Macen kan du maila mallen till dig själv och öppna den på din dator. Så länge den inte är gjord i programmet Pages kommer du på ett eller annat sätt att kunna öppna den i Windows.

Förresten så kan du nog öppna Pages-dokument även på Windows, men de ser nog inte så fina ut.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Ni som hängt med vet att jag febrilt försökt ta reda på VAD som felas Utter, som inte varit sig själv sen i december, utan haft...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
20 513
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 984
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp