Bränna bort slemhinnan i livmodern...

För typ 10 år sedan så blev man ju väldigt uppskrämd att "man måste blöda" osv men vad jag förstår finns det inga direkta belägg för det. Blödningar med p-piller är ju ändå ingen "riktig" mens.

En BM sa till mig att från början så hade man ingen konstruerad blödning, men tabletterna testades främst.. var i världen det nu var, och de kvinnorna blev väldig oroliga när blödningen uteblev, därav sockerpillren.

Huruvida det är sant eller inte låter jag vara osagt, men jag köper det ändå :p

Jag knaprar karta på karta tills kroppen säger att "hej nu behöver jag blöda lite" med en mellanblödning och efter den veckan knaprar jag vidare igen. Löv it.
 
En uppdatering...

Brände bort slemhinnan i juli och hitintills så är jag supernöjd! Hade ont i 24 timmar efteråt, sen hade jag avslag i 2 veckor. Efter det så har jag inte haft några blödningar, kramper eller smärtor. PMS märker jag av i 2 dagar kanske, är mer irriterad men inget annat. Det är helt underbart att slippa ha ont och blöda :).

Coop
 
En uppdatering...

Brände bort slemhinnan i juli och hitintills så är jag supernöjd! Hade ont i 24 timmar efteråt, sen hade jag avslag i 2 veckor. Efter det så har jag inte haft några blödningar, kramper eller smärtor. PMS märker jag av i 2 dagar kanske, är mer irriterad men inget annat. Det är helt underbart att slippa ha ont och blöda :).

Coop

Är det någon som fått denna operation gjord i Stockholmstrakten och kan rekommendera bra mottagning/gynekolog?
Min flickvän har haft problem med sin mens i 4-5 år och skulle behöva bra tips.
Har hittils bara blivit ignorerad av läkare som vägrar lyssna på henne och vägrar utreda ordentligt..
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 103
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 084
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 336
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 201
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp