Brainstorming!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare wingil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 935
W

wingil

Vad behöver man till gården? :D Ska flytta till gård i november så skriv allt ni kan komma på att man behöver!! Från minsta grep till ja.. fyrhjuling haha typ :p

Sv: Brainstorming!

wingil skrev:
Vad behöver man till gården? :D Ska flytta till gård i november så skriv allt ni kan komma på att man behöver!! Från minsta grep till ja.. fyrhjuling haha typ :p

En frisk och stark kropp!
Det är så mycket som måste fixas när man har en gård! Många tunga saker ska utföras och jag med min trasiga rygg är glad att ha en stark och frisk sambo som kan utföra dessa saker.

Pengar, alltid är det något som går sönder och måste bytas/fixas/tömmas mm. Det är dyrt att bo på gård.
Ett bra arbete bör minst av en i hushållet ha, så att man får in rejält med pengar varje månad till allt som ska betalas. Det är sophämtning, dynghögstömningar, elkostnader, olja/vedkostnader mm mm mm. Man kan aldrig få för mycket av pengarna! Trots att vi båda här har inkomst så är alltid pengarna slut innan nästa kommer.

Vad man sedan behöver för att utföra de dagliga sysslorna.
Det är ju en hel del
Skottkärror, hinkar,grepar, spadar, plasttunnor, hagmatriel, elaggregat, hölastare för att få upp hö på skullen, traktor med hövagn, plog, sladd, harv mm massor är det!

Som nu tex, vår vattenpump i stallet gick sönder igår, måste ha en ny! Tur att vi har brunnen som vi kan hinka ur till hästarna, annars hade vi behövt en stor vattentank att hämta vatten i också!

Traktor med hövagn? Men vi har inge eget hö på gården :p
Vi kommer köpa hem så de kommer ju med lastbil och lastar in på skullen :)

Vi hyr gård så går saker på gården naturligt sönder som vattenpump ledningar mm ersätter ägaren det men typ tar hästarna sönder hage boxdörr krubba mm ersätter jag = litet plus ;)

Pengar och inkomst *check!* det finns.

*skriva ner skottkörror hinkar och allt på shoppinglistan* :D

wingil skrev:
Traktor med hövagn? Men vi har inge eget hö på gården :p
Vi kommer köpa hem så de kommer ju med lastbil och lastar in på skullen :)

:D

Den gången jag köpte av en med lastbil som skulle köra hem så dumpade han allt utanför stallet, vi var själva tvungna att lasta upp varje bal. Då är det bra med ett lastband!

Liknande trådar

Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
547
Senast: Shixle
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 734
Senast: Edla
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
387
Senast: Hedwig
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 393
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈