brännnäslor!!

Sv: brännnäslor!!

Tänk bara på att inte ge för mycket från början, hästen kan vara allergisk eller överkänslig mot nässlorna och då kommer nässelutslag som inte är någon höjdare.

Ge bara några nässlor första veckan. Sedan borde du ha märkt om den fått någon reaktion.

Jag vet inte om jag hade velat förvara i något som inte är tätslutande, men man kan ju alltid prova. Jag packar dem hårt, när de som sagt är snustorra, och förvarar i gamla mineral/foderjäst-hinkar. Har hinkarna stående i sadelkammaren som inte är uppvärmd men frostfri, de står alltså mörkt och svalt och verkar hålla sig "hur länge som helst". Luktar lika färskt varje gång jag lyfter på locket.

okej, får leta upp någon tätslutande låda och ha dem i ^_^. gav ponnyn nässlor både igår och idag, och det var tydligen jätte gott enligt honom:). gav ca 10 små nässlor totalt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter DET GÅR FORTFARANDE ATT ANMÄLA SIG FÖR DE SOM ÄR SUGNA! The story: Harald och hans vänner bor på en gård i landet Långt Långt... 46 47 48
Svar
958
· Visningar
46 095
Senast: LindgrenV
·
Övr. Hund Jag och sambon hade med vår hanhund (6,5 kg) när jag skulle köpa foder på landet utanför Malmö. Foderhalndeln har en stor gårdsplan där... 2
Svar
29
· Visningar
3 345
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka