Bredband i lägenhet, modem?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Doneloge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 285
D

Doneloge

Ja, min fråga lyder så här. Hur kopplar man fysiskt in bredband när man har lägenhet? Kan man koppla datorn direkt in i telefonjacket, eller har man ngn sorts box däremellan?

/ Doneloge som ska flytta ifrån hus till lght och känner sig lite lost :p

Sv: Bredband i lägenhet, modem?

Beror på vad du har för hål i väggen (men skulle tro att det alltid behövs modem om det inte finns inbyggt i datorn på något vis) =)
Din nya leverantör lär hjälpa dig med det eftersom de brukar skicka med egna modem.
Vi har ett modem och en router mellan dator och hål i väggen.

Okej, då är det nog som vi har hemma också :)! Ska höra med leverantören, tycker nämligen att det är konstigt att det inte finns info om det på deras hemsida, alla andra leverantörer skriver stort om det nämligen...

Comhem. Här behöver man koppla in ett modem:
comhcont.jpg

Bredbandsbolaget. Här kan man ansluta sin dator direkt.
38614.jpg

Intressant! Tack. Jag har mejlat till bolaget som har hand om bredbandet och frågat vad som gäller hos de, svara de inte innan imorgon, så ringer jag istället :)!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 808
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 5 6 7
Svar
137
· Visningar
19 376
Senast: cirkus
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 066
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som... 2 3
Svar
56
· Visningar
10 990
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår