Bukefalos 28 år!

Breedersregler 2016

Just för 4- och 5-åringarna är det väl för att det ska vara en bana där domarna har bra översikt eftersom det bedöms?
 
Jag trodde att 5 och 6 års skulle gå på Flyinge. Hade ju för det första varit mycket roligare och för det andra då en bana som inte alla tränar på.

Dressyr och hoppning bara på Flyinge, all terräng i BT har ju alltid gått på Revinge! Eftersom det är bedömning så måste ju domarna kunna se banan oxå!
 
Är väl lite väl mycket jobb med Flyinge sedan det egentligen inte finns några hinder där... Men jag håller med om att det borde vara en bana ingen tränar på.
 
Du menar på riktiga hopp BT? Det finns väl ingen utbildning ens för det i hoppning att döma 4 års? Tränare har dom väl alla säkerligen varit? I fälttävlan har det bara varit tränare som är utbildade stildomare som dömt. Men jag vet sen tidigare att det förekommit kritik mot att samma domare har dömt alla 3 momenten. Att det inte varit en riktig dressyrdomare tex förutom Anne då.. Lite lustigt då att plocka in en som varken är domare eller tränare att döma dressyr, hoppning och terräng!
På Gärds det året Plönninge fick ställa in, hade man olika domare i de olika momenten. Bl a en hoppryttare/tränare (svår klass) som ridit fälttävlan tidigare, i hoppningen. Tyvärr inget som man anammat vidare. På Ribban bl a utländska ryttare/tränare, dock såg de bara delar av banan vardera, så vinnande häst hade två stopp, pga att domare i andra änden satte 10or. Dock fanns det ju hinder även i år som inte syndes från domartornet, så ett omtramp där passerade obemärkt av domarna, till och med till högsta poäng.
 
På Gärds det året Plönninge fick ställa in, hade man olika domare i de olika momenten. Bl a en hoppryttare/tränare (svår klass) som ridit fälttävlan tidigare, i hoppningen. Tyvärr inget som man anammat vidare. På Ribban bl a utländska ryttare/tränare, dock såg de bara delar av banan vardera, så vinnande häst hade två stopp, pga att domare i andra änden satte 10or. Dock fanns det ju hinder även i år som inte syndes från domartornet, så ett omtramp där passerade obemärkt av domarna, till och med till högsta poäng.
Ang sistnämnda så borde den ritten haft mer än en 10a om man såg till en av dem som fick 9. Inte snack om saken att domarna hamnade högt. ;) Sen missade ju domarna en utspringning också. Sånt kan hända... Ang hoppdomare så har det testats igen men då konstaterade man att vi inte vill ha riktigt samma hästar. Även fd ft-ryttare har kommit långt ifrån pga utvecklingen inom ft.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 756
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Okej, känsligt och snårigt ämne här nu men är ändå genuint nyfiken eftersom jag själv är på en plats i livet där jag försöker reda i...
2
Svar
27
· Visningar
2 936
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 863
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 417
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp