Bukefalos 28 år!

Breedersregler 2016

Ja, för ynka 2000 kr för vinst i det öppna championatet är ju inte mycket att hänga i granen. Det täcker inte ens utgifterna för deltagarbevis och anmälningsavgift.. Det är ju inte mycket mer för BT hästarna heller visserligen, inte i jämförelse med premierna i hopp- och dressyrfinalerna.

Allting med fälttävlansfinalerna känns luddigt och oengagerat. Luddiga kvalregler i början av året, ändringar hit och dit så sent som samma vecka. Det behövs verkligen ett lyft!
Fast det är så enkelt som att premierna grundar sig på hur många deltagare har jag fått till svar förr iaf. Så därav att det är så mycket mer för hopp/dressyr. Som vanligt skulle vi behöva sponsorer eller kanske ett annat format som @eventingmania föreslår.
 
Fast det är så enkelt som att premierna grundar sig på hur många deltagare har jag fått till svar förr iaf. Så därav att det är så mycket mer för hopp/dressyr. Som vanligt skulle vi behöva sponsorer eller kanske ett annat format som @eventingmania föreslår.
Ja, det stämmer. Premierna baseras på antalet som har löst deltagarbevis. Men en extra pott hade ju inte varit fel, eller helt enkelt göra om formatet.
 
Fast det är så enkelt som att premierna grundar sig på hur många deltagare har jag fått till svar förr iaf. Så därav att det är så mycket mer för hopp/dressyr. Som vanligt skulle vi behöva sponsorer eller kanske ett annat format som @eventingmania föreslår.

Det är bättre att göra som så att alla som är kvalade får rida och då lösa ett deltagarbevis. Hur svårt kan det vara liksom? Och då talar jag om vanliga kval, inget max 4 fel i hoppningen kval!

Spelar roll om man råkar få 8 fel?
 
Förresten har den bara varit nolla i en start i 1* klass. 4 fel, 8 fel och 12 fel har den haft i övriga starter om man tittar på resultatet.
 
Glad att jag inte har häst som går. Men då vet vi att nästa år så väntar vi med att lösa till efter vi kvalat. Nyfiken fråga. Har fälttävlanskommittén med Breeders att göra, förutom att deltaga på kvällen? Förr vet jag att någon satt med men är det så nu? Vem sitter där isåfall?
Oavsett om det finns i arbetsbeskrivningen eller inte borde det väl ligga i deras egenintresse att se till att vara en del av det. Swedehorse ägs ju av SvRF och ASVH (eller vad de nu heter nuförtiden) tillsammans. Vill man dessutom föra sporten framåt är väl just avel och sport något som verkligen borde gå hand i hand.
 
Oavsett om det finns i arbetsbeskrivningen eller inte borde det väl ligga i deras egenintresse att se till att vara en del av det. Swedehorse ägs ju av SvRF och ASVH (eller vad de nu heter nuförtiden) tillsammans. Vill man dessutom föra sporten framåt är väl just avel och sport något som verkligen borde gå hand i hand.
Absolut! Men jag är bara nyfiken för vad jag hört är inte SWB så glada för samarbete, men det är kanske personligt?
 
Breeders arrangeras av Swede Horse som är ett separat bolag med egen styrelse, men ägs av SWB och SvRf. I Swede Horses styrelse sitter tre representanter för SWB (som i vårt fall alla även sitter i SWBs styrelse) och tre representanter för SvRf (verkar inte som att någon av dem är med i SvRfs styrelse, vet inte om de har andra poster inom förbundet) samt ordföranden som väljs gemensamt. Vet inte om de har någon kontakt med kommittéerna när de ändrar kvalregler men vi i SWBs styrelse är iaf inte inblandade på sådan detaljnivå även om vi får bra rapporter om vad som händer.

SWB vill gärna samarbeta med sporten men intresset verkar inte finnas från förbundet och då blir det mest trögjobbat. Som jag har förstått det på våra representanter så funkar det dock bra med de som sitter med från SvRfs sida nu, men jag har ingen aning om hurvida de får med sig något från förbundet eller om de endast blev valda och sedan får klara sig själva.
 
Beslutet handlar inte om godtycklighet

Det här kan ju öppna för fler att försöka komma med i efterhand kommande år. Hur ställer ni er till andra ansökningar om dispens?
– Det får vi se då. Ansökningar bedöms från fall till fall.

:rofl::rofl:
 
Beslutet handlar inte om godtycklighet

Det här kan ju öppna för fler att försöka komma med i efterhand kommande år. Hur ställer ni er till andra ansökningar om dispens?
– Det får vi se då. Ansökningar bedöms från fall till fall.

:rofl::rofl:

Nästa år löser ingen deltagarbevis...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 756
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Okej, känsligt och snårigt ämne här nu men är ändå genuint nyfiken eftersom jag själv är på en plats i livet där jag försöker reda i...
2
Svar
27
· Visningar
2 934
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 862
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 416
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp