T

Tess82

vad tycker ni om det?jag läste att den kan vara bra om hästen gjort illa sig och måste vara still.jag personligen gillar inte brems,pga att jag har sett hemska exempel av användning av dessa.men om det kan hjälpa hästen i fall där olyckan är framme så kanske man borde skaffa det?!vad tycker ni? /Tess :confused:
 
Har hästen skadat sig och ska skötas om så tycker jag att det är bra att kunna bremsa. OM det funkar på hästen och den står stilla. Alla hästar går inte att bremsa. Hellre bremsa hästen och den snabbt blir omskött och ingen människa kommer till skada. Annars kan det sluta illa.

Den korta stunden av obehag som bremsen innebär, kan ju faktiskt vara bättre än att man får slåss med hästen och riskera att bli söndersparkad.
 
Om hästen funkar bra på brems så tycker jag att det är ett bra hjälpmedel vid tex sårrengöring när hästen tycker att det är obehagligt.
Visst, jag kan envisas och vara utan och bli ovän med pållan eller använda bremsen och göra det snabbt och lätt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 637
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
898
Senast: tuaphua
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 618
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp