Vad betyder lekmän i detta sammanhang?
Jag kan börja med att tala om att vi bremsar inte i onödan i vårt stall, det sker tilll 99% vid veterinärvård och vi har ingen häst som har problem att använda brems på eller som protesterar mot brems.
Men jag vill bemöta ditt följande påstående:
Där min första fråga är, varför tycker vi "lekmän" att ni är dåligt pålästa idioter?
Beror det på att vi inte alls håller med om det ni skriver? Och vår kunskap är då inte väldokumenterad, utan enbart er?
Ni skrev för ett par år sen en artikel om travsport, som var så full av fakta fel att den var rent löjlig.
Och då menar jag inte att det är ett problem att ni är emot travtävling och träning, utan just raka motsatsen till det du skriver, den var inte vetenskaplig någonstans.
Ni tog upp utrustning och skrev helt fel användningsområden, regler som misstolkats etc.
Hur kan du då komma och påstå att det ni är petnoga?
Och vad innebär petnoga? Att hitta någon som kan tala ofördelaktigt i en fråga och sen använda den som källa?
Varför granskade ni inte travsporten och tog upp de riktiga problemen, istället för massa svammel och läskiga ögonblicksbilder?
Jag stödjer gärna djurens rätt och arbetet för djurens skull, men jag skulle ju då önska att det var mer förankrat i verkligheten och inte bara massa hitte på i värsta "sätta rubrik på aftonbladet" stilen.
För mig är ni just ni lika trovärdig källa som aftonbladet och det är inte positiv kritik från någon som verkligen tycker om hästar och djur.