Bukefalos 28 år!

Brett mellan frambenen när hon går!

Kosi246

Trådstartare
Min dvärgpudeltik som är 9 år går med så brett mellan frambenen! Är det någon mer som sett det på sina hundar eller är det veterinären som gäller? Tycker liksom att det kommit mer och mer.. bakbenen går hon tätt ihop med. Tänkte bara höra mig för först om nån har erfarenhet av det ☺ Tack på förhand!
 
Min dvärgpudeltik som är 9 år går med så brett mellan frambenen! Är det någon mer som sett det på sina hundar eller är det veterinären som gäller? Tycker liksom att det kommit mer och mer.. bakbenen går hon tätt ihop med. Tänkte bara höra mig för först om nån har erfarenhet av det ☺ Tack på förhand!
De hundar jag sett som gjort så har allihop haft problem som orsakat det (undantaget vissa bulldoggar som är byggda på det sättet). Jag hade utan tvekan tagit hunden till både veterinär och till en bra fysioterapeut.
 
Har det kommit mer och mer hade jag absolut kollat upp det.

En av mina hundar går bredare med frambenen än med bakbenen men han har alltid gjort så. Han är frisk annars. Hans exteriör är lite sisådär så det är nog det som spelar in där.
 
Mitt måndagsex går bredbent - men han har både short ulna (som är ett h-te med grader) och en överrörlig armbågsled (och kassa bakknän :meh:). Här jobbar vi med att skapa stabila muskler och undvika att han hoppar ned. Jag försöker hinna lyfta ur bilar och soffor. Och vi leker inte längre Evel Knievel.

Jag skulle definitivt ta en hund som blivit mer bredbent till en veterinär ASAP. En hund som är "normalt" bredbent skulle jag åtminstone konsultera en fysioterapeut för. Ju mindre artros man får desto roligare är det att bli gammal.
 
Mitt måndagsex går bredbent - men han har både short ulna (som är ett h-te med grader) och en överrörlig armbågsled (och kassa bakknän :meh:). Här jobbar vi med att skapa stabila muskler och undvika att han hoppar ned. Jag försöker hinna lyfta ur bilar och soffor. Och vi leker inte längre Evel Knievel.

Jag skulle definitivt ta en hund som blivit mer bredbent till en veterinär ASAP. En hund som är "normalt" bredbent skulle jag åtminstone konsultera en fysioterapeut för. Ju mindre artros man får desto roligare är det att bli gammal.
Ja tack för svar jag ska ringa rings idag och be dom killa henne!!!
 

Bifogade filer

  • 20190225_155330.jpg
    20190225_155330.jpg
    260,8 KB · Visningar: 189
Vilken otroligt fin liten pudel du har :-)

Det är jättebra att du kontaktat veterinär för att få bedömning på henne. Jag såg att hon har väldigt (mycket) långa klor, så passa på att be veterinären visa dig hur man bäst håller efter klorna när du är där.

Lycka till med din hund.

/ kayoba
Ja absolut tack☺!!!
 
Tusen tack för alla svar och tipset om first vet! ! Har fått en tid den 25 mars hos veterinären. Pratade nyss med first vet och visade när sindy gick på promenadbandet. Hon såg att hon var lite hjulbent men sen såg hon även att hon var lite "krum" i ryggen som jag inte ens har tänkt på😯 kan hända att hon har lite ont i ländryggen? Men som sagt nu blir det väntan på veterinären och tack än en gång!0607.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 747
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 326
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 221
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp