• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 140
  • Visningar Visningar 8 525
Sv: Bricka

Pansi skrev:
Jag sitter här och hoppas allt vad jag kan att Notorius bara har lite att göra och vill reta upp folk lite... :smirk:
Om du menar vad du skriver Notorius så är du härmed uppsatt på min mobbinglista... och på flera andras också kan jag tro!

Jaa, iaf på min oxå!! :devil:

Det här eju bara för otroligt...det är så mkt människor o små äcliga snorungar som sak ha häst men fattar inte ett dugg vad det innebär... :confused: Vad spelar dt för roll vad det är för märke på tränset, ungen har ju snott brickan nånstans o cn ska hon skryta för sina vänner...pinsamt...att hon vågar nämna det o fråga folk bara det tyder ju på hur pinsamt dum hon är....o förresten mocka...det är ett slavgöra det kan ja hålla med om,men vad gör man inte för sin älskling så att den ska må bra...men eftersom du inte putsar , gör rent hästen et c...så tro fan att det är jobbigt att mocka....boxen är väll överfull av dynga....o en sak till skaffar man häst så får man göra visst "slavarbete" som du kallar det...om du nu är så allmänbildad o så borde du ju ha vetat det innan du skaffa häst me hööksträns o hg-märke.. :devil:

Ännu en sådan som du som ger ridtravarna dåligt rykte :smirk:

När jag var sisådär åtta år så fick jag en fix ide om att jag skulle ha ett Hubertusträns (de var DYRA på den tiden, och 'status'). Ponnyn behövde förvisso ett nytt träns, och jag knatade iväg till pappa och påtalade det. Sagt och gjort, till helgen for vi iväg till himmelriket (eh, ridsportsaffären då *s*) och jag dreglade på Hubertustränsen. Pappa tittade på prislappen och sa 'glöm det'. (ja må varit en bortskämd unge med rik pappa men det fanns gränser). Jag provade lite 'gnäll och smör' men det gick inte. SÅ jag valde ett annat träns, men lyckades snika åt mig att få ett jättefint Hubertuspannband. (Minns det kostade 159 kr, det var hiskeligt dyrt för ett pannband på den tiden).

Sagt och gjort, jag tog mitt mellanklassträns och mitt Hubertuspannband och satte det på tränset. Och inkasserade kompisarna avuuundsjuka kommentarer om mitt fina Hubertusträns (och missade antagligen de mer kunnigas nedlåtande blickar *s*)

Och om det nu är viktigt med märkesträns (jag växte tack och lov ifrån sådana dumheter, däremot är jag fortfarande designpetig. Varvid valacken har ett Höökskandar för 299 kr som jag dock letade efter i två år, jag skulle nämligen ha ett med nätta, smala remmar) så ta då som någon redan föreslagit ett pannband istället?

Om vi låtsas att rövarhistorierna om ett träns i månaden är sanna, så går ju det med pannband med, den lilla biten orkar man putsa oavsett, och det är ju bara att flytta över?

Men snälla, hur dumma är ni egentligen `?
Hon är inte seriös, utan bara ute efter att reta upp folk, och upenbarligen (säger man så?) funkar det.

nej min häst står inte med skit till knäna, eftersom det är en som mockar åt mig, och jag borstar faktiskt honom själv.

haha, vad gulligt namn, frånochmed nu ska jag kalla mig själv för BBU:aren :D

Notorius skrev:
herregud, jag gör väl som jag vill.

Men det är ju just det som är kruxet, man kan inte alltid göra som man vill. Märkesförfalskning är olagligt och man kan få böter för det.

Jessica

Moderdator kan nu för tiden se IP-adresser så det är ju inte så svårt att ta reda på....

Notorius skrev:
nej min häst står inte med skit till knäna, eftersom det är en som mockar åt mig, och jag borstar faktiskt honom själv.

Alltså har du bara en häst, nå hur var det nu, är det en arab eller travare? :smirk:

jag har haft en arab, sen hade jag en till arab och nu har jag ett vbl, men det är ingen travare .

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 734
Senast: Edla
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 077
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Stockholms skärgård
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur