• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 140
  • Visningar Visningar 8 525
Sv: Bricka

Notorius skrev:
näe,, sadeln brukar hålla längre, min nya är läder (måste ju putsas, tyvärr) men nästa ska bli syntet, :p
har haft den ett tag, inte orkat rengöra den :o men den är fortfarande hel och så :p

så du köper en sadel som med stor risk inte passar hästen för att du ska slippa smörja!!!

en fråga??

e det inte jobbigare att hålla på att skruva fast skruvar m.m i ett träns än att smörja ett av bra kvalite???

Vilken otroligt fjantig tråd! Köpt dej ett riktigt träns å börja smörja i stället!!

Notorius skrev:
nej, men en travare för mig är en som springer på travet, en vbl som inte springer på travet är ett vbl, men fortfarande amerikanske eller fransk travare i rasen.

Om man följer din logik så är min häst alltså inte en travare som springer på travet, ett kallblod som inte springer på travet är ett kallblod, men fortfarande svensk, norsk eller finsk kallblodstravare i rasen.

Skitsnack, hon är kallblodstravare även om hon aldrig ens sett en sulky på vykort. Lika mycket som din är varmblodstravare.
Det kan du aldrig ändra på.

Immer

jag tar självklart ut en leg sadelmakare som får prova ut sadeln, jag är inte så fattig så att jag gör som de flesta andra där jag bor som köper en billig sadel på måfå och inte har råd att ta ut en sadelmakare.

mm visst ta ut en sadelutprovare du.. sadeln har säker kilbossar och ligger på ländryggen ialla falll

Lyckliga du som är så rik! Måste kännas skönt att inte behöva oroa sig för att pengarna ska räcka till när slutet av månaden har kommit och det är dags att införskaffa ny sadel och nytt träns. ;)

vilka pengar ? inte jag som har pengar, det är mor & far.
och sadel köper jag inte ny varje månad, bara när den ser lite :o sliten ut :angel:

det ser nog sadelmakaren isåfall och så rekomenderar väl h*n en annan modell.

Ok, lyckliga dina föräldrar som har ett sånt snällt barn som hjälper dem att göra av med pengarna... :angel: ;)

jo jag vet, men jag är inte ensam, syrran har också en häst :devil:
de är säkert skitglada över att få spendera sina pengar :angel:

alltså, jag har kikat på dina inlägg...

du sa du tävlat la..men du har inte ens grönt kort ju!

du säger att dina föräldrar har mycket pengar, men ändå har du haft tre eller fler foderhästar under 2-4 månader. ???!!!

det där med din "landslagstränare" vet vi ju redan är nån sorts bluff, vad är den människan tränare i egentligen? för nåt med hästar är det og inte.. varför skulle en a-tränare träna en arab på 150 cm med en ryttare som är ca 14 o utan grönt kort?

läste en tråd av henne där hon skulle försöka få ner araben till 148,0 istället för de 150 den var för hon kände en skum mätman. Hm.... och alla dessa inläggen är från augusti o framåt så alltså har hon avverkat tre hästar på tre-fyra månader..ett tag skulle hon hyra en häst från en polsk tant utan veterinärintyg innan...

Är detta ett enda stort skämt eller har vi med en av sveriges sämsta lögnare att göra? :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Men det är ju härligt när man delar ett intresse inom familjen! :)
Blir lite nyfiken, gillar syrran att putsa eller slänger hon också sin utrustning när den blir smutsig?

Det är kanske någon gammal, avstängd användare som återuppstått under annat namn.....

Immer

snigelfarmor skrev:
Är detta ett enda stort skämt eller har vi med en av sveriges sämsta lögnare att göra? :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Ett bra tips till personen i fråga är;
"Tala sanning så behöver du inte komma ihåg vad du har sagt."
[Mark Twain]

;)

snigelfarmor skrev:
du säger att dina föräldrar har mycket pengar, men ändå har du haft tre eller fler foderhästar under 2-4 månader. ???!!!

Håller med dej om det mesta du skrev, men vad menar du med det du skrev (se citat). Bara för att man har foderhästar så innebär väl det inte att man har ont om pengar?! Visst tycker jag att det låter lite :angel: skumt med tre eller fler foderhästar på 2-4 månader, men det behöver ju absolut inte ha något med pengar att göra!

Till trådskaparen:
Köp antingen ett HG-träns (ett äkta), eller använd dina billigare träns så länge du vill. Låt bli att ha nån HG platta på. VARFÖR ska du ha en platta på? För att lura dej själv att det är bra kvalité på tränset? Eller för att lura nån annan? Jag tror inte att det är så många som går på det?

Om du (läs föräldrar) har det gott ställt, så borde du vell ha råd med ett äkta HG träns?Att sätta på en bricka på ett billigt träns var det töntigaste jag hört, vad får du ut av det?jag hålller med flera i denna tråd, det kommer att synas på lädret att det inte är ett äkta HG träns!Och varför putsar du inte?!Lär dig att putsa, eller så rekomenderar jag att du "anställer" någon till det oxå, för du vill vell inte att din älskling (ar?) ska få skavsår i munnen osv?

"vilka pengar ? inte jag som har pengar, det är mor & far.
och sadel köper jag inte ny varje månad, bara när den ser lite sliten ut :o :angel: "

Varför tror du att det skulle vara häftigt att vara en slarvmaja som inte tar hand om sina saker/häst'??? Det är ju bara HEMSKT

Häftigt tycker jag är de tjejer/killar som mockar, putsar för glatta livet för att de vet att deras hästar kommer att dels må bra och se välskötta ut.

Verkligheten kommer att hinna i fatt dig snabbare än du tror lilla gumman

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 734
Senast: Edla
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 077
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Husvagnsrenovering
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur