Brink köper tillbaka Chirlon 870

(Ridsport)
- Jag har köpt tillbaka Chirlon eftersom jag vill säkra Ceylon-blodet i Sverige. Vi har så mycket utländskt blod i våra hingstar nu, det finns risk att det svenska blodet försvinner helt, säger Jan Brink.

Läs mer
 
Sv: Brink köper tillbaka Chirlon 870

Chirlon är ju inte direkt ung längre! :confused: Varför kalla honom yngsta hingsten efter Ceylon? Borde det inte finnas yngre?
Chirlon är ju över 20 år.
 
Sv: Brink köper tillbaka Chirlon 870

Men Ceylon dog ju -94, så det lär inte komma fram några nya hingstar efter honom, och då är ju Chirlon den yngsta som är verksam i aveln :idea::laugh:
 
Sv: Brink köper tillbaka Chirlon 870

Blev det inga efter Chirlon då ifall Ceylon dog 94? Det är ju fem år däremellan?
Chirlon yngsta just från Ceylon sida, för överhuvudtaget kan han inte vara yngst.
 
Sv: Brink köper tillbaka Chirlon 870

Chirlon är ju inte direkt ung längre! :confused: Varför kalla honom yngsta hingsten efter Ceylon? Borde det inte finnas yngre?
Chirlon är ju över 20 år.

Därför att han är den yngsta hingsten efter Ceylon?;)

Den andra hingsten som finns kvar efter Ceylon, Master, är född 1988. Chirlon är född 1989 och alltså yngre.

Sen kan det nog finnas yngre valacker, men hingstar finns det inga.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 932
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
967
Senast: Trasten
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 825
Senast: starcraft
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 921
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp