Brist på vad?

Filuran

Trådstartare
Min kompis har fått lite bekymmer med sina hästar. Hon har släppt dom i en ny, större hage, och de står bara och pillar bort mossan från stenarna och slickar i sig det som finns under :smirk:
Vad kan det vara brist på för ämne som gör att de beter sig så? Det är 2 st travhästar i träning och ett gammalt shettissto.

Hon är mycket tacksam för tips, då hästarna struntar fullständigt i höet och bara slickar på stenarna dagarna i ända :crazy:
 
Sv: Brist på vad?

mineraler? det är ju jord under mossan på stenarna... eller salt? De har väl vatten i hagen också??
 
Sv: Brist på vad?

Det behöver ju inte tyda på brist, utan de kan ju faktiskt tycka att det som finns under mossan är smaskens. En liten tanke bara............

Mvh//LG
 
Sv: Brist på vad?

De får mineraler, men det är ju svårt att veta om de får rätt sort/mängd eftersom de vägrar analysera höet :crazy:
Det hade ju underlättat ganska mycket :smirk:
Vatten i hagen har dom, och saltsten inne.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej Jag är bara väldigt nyfiken på hur andra tänkt i min situation, vill inte skapa stor diskussion eller dålig stämning. Jag har en...
2
Svar
20
· Visningar
1 867
Senast: morgaine
·
Foder & Strö Nu behöver jag hjälp och råd av er som har bra koll på foderförvaring! Jag var osäker på om tråden skulle ligga här eller under Andra...
Svar
3
· Visningar
2 008
Senast: mackan
·
Övr. Barn Min dotter i tioårsåldern har alltid haft problem med sitt humör när hon inte får som hon vill. Hon blir ledsen, sur och tjurig, hänger...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
14 110
Senast: Wysiwyg
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 001
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp