broddnyckel till 5/16 brodd???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cross
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 412
C

cross

Vill gärna ha tips på vad man använder som broddnyckel till 5/16 broddar. Eller är det bara skillnad på storleken på gängorna, så att det går att använda samma som till 3/8 brodd? :confused:

Hm, jag brukar använda en vanlig... vad nu det är...

Annars så fungerar det bra med skiftnyckel eller i nödfall en hovkrats(alltså en vanlig, det finns ju dom med ett fyrkantigt hål i också..)

de broddar jag har, både 3/8 o 5/16 kan jag använda samma nyckel på , däremot så är det ju som du säger skillnad på gängen
//Peter

menar du broddnyckeln som du skruvar fast brodden med, eller gängtappen som du gör rent eller förnyar gängorna i skon?

Egentligen menade jag bara broddnyckeln, men nu när du säger det så...
Det måste ju vara en mindre gängtapp till 5/16 brodd?

Liknande trådar

Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: Shixle
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
897
Senast: Shixle
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 752
Senast: Edla
·
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 440
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈