Bukefalos 28 år!

Bröstvårtor!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sablar22

Trådstartare
Jag har sånna där kluriga bröstvårtor..
som bara kommer fram när det är kallt eller då jag.. hmm ni förstår nog :D
Dom vågar sig fram lite oftare nu än då jag inte var gravid...
Men hur fasiken gör jag med amningen om dom vägrar kika fram? :confused:

Har sökt men inte hittat så mkt på nätet

Jag ber om ursäkt redan nu om jag är osmakligt personlig eller liknande :angel:
 
Sv: Bröstvårtor!

Det är helt lugnt. Bröstvårtan är mer av en "guide" för bäbisen så den vet vart den ska. Du skulle se hur de kan suga sig fast på de mest udda ställen där det inte ens finns nån bröstvårta (hmm, jag har sugmärken både här och där...).
 
Sv: Bröstvårtor!

Jag är själv "utan" bröstvårtor, men efter två amningar så kan jag säkert säga att de fungerar! Dessutom får man lite mera vårtor av all sugning på dem......
Har dock haft problem första månaden med såriga bröstvårtor och ömhet, men det brukar ordna sig. Har använt amningsnapp periodvis med båda barnen.
 
Sv: Bröstvårtor!

he he, men de brukar finna formen när bebisen suger faktiskt.. automatiskt.. precis som vid beröring
 
Sv: Bröstvårtor!

Här kan du läsa om amningsnappen

amnknapp.gif


http://www.amningshjalpen.se/radgivning/amnnapp.htm
 
Senast ändrad:
Sv: Bröstvårtor!

Tack för länken.. där stod en hel del.
Det verkar dock som om dom är lite skeptiska till användandet
av amningsnapp :confused:
 
Sv: Bröstvårtor!

Sablar22 skrev:
Jag har sånna där kluriga bröstvårtor..
som bara kommer fram när det är kallt eller då jag.. hmm ni förstår nog :D
Dom vågar sig fram lite oftare nu än då jag inte var gravid...
Men hur fasiken gör jag med amningen om dom vägrar kika fram? :confused:

Har sökt men inte hittat så mkt på nätet

Jag ber om ursäkt redan nu om jag är osmakligt personlig eller liknande :angel:

Lugn - det är inget osmakligt! Alla andra har redan gett svar men förutom att barnet själv hittar vägen när man väl har barn så kan du även innan (eller efter) bara känna på dem själv så borde de "komma fram" :)
 
Sv: Bröstvårtor!

Nu har jag inga problem med dom :D
Det var mera amningsproceduren som jag var nervös inför, eftersom det blir lite angeläget att dom ska fungera som vanliga.. och då bebisen är hungrig.
Men som det verkar så behöver jag inte oroa mig alltför mkt :)
 
Sv: Bröstvårtor!

Sablar22 skrev:
Tack för länken.. där stod en hel del.
Det verkar dock som om dom är lite skeptiska till användandet
av amningsnapp :confused:

Pga totalt inkompetent hjälp på BB blev jag fast med amningsnapp hela tiden Lucas ammades. INTE kul. Kladdigt och besvärligt. Att amma utan är ju en dröm i jämförelse! Så börja inte om det inte är absolut nödvändigt.
 
Sv: Bröstvårtor!

Sablar22 skrev:
Tack för länken.. där stod en hel del.
Det verkar dock som om dom är lite skeptiska till användandet
av amningsnapp :confused:

Mitt första barn kom med snitt och var väldigt liten, var totalt ointresserad av att äta överhuvudtaget de första dagarna. Hon hade svårt att få tag, små barn som kommer genom snitt kan ibland ha svårare att börja äta. Jag använde amningsnapp till slut, och då fick hon tag och åt bra.

Barn nr 2 klarade ätandet från början av sig själv.
 
Sv: Bröstvårtor!

Håller helt med dig Magdalena. Jag stannade inte länge på BB första gången men blev påpropsad amningsnappar med orden att det ALDRIG skulle gå att amma med mina bröst annars.

Vilket gjorde att jag fick tre månaders helvete med såriga vårtor, svamp, bebis som inte fick rätt tag och inte kunde tömma hela brösten själv.

Efter tre månader var jag tillräckligt påläst för att förstå att jag blivit lurad - amningsnappen är ett lätt sätt att snabbt få bebin att ta bröstet så det blir problemfritt på BB men en återvändsgränd - och tog en stor fajt med den stackars bebin om hur man skulle äta om man ville ha någon mat alls. Vidrigt. Men sedan han fått rätt tag om tutten var amningen inget problem alls och jag helammade till över 7 månader.

Den här gången tänkte jag göra rätt från början. Vilket var minst sagt slaskigt :angel: (se bregotttråden...) Men VARENDA inblandad barnmorska på BB kom och försökte få mig att prova amningsnappen trots att jag blev urförbannad och upplyste om farorna med den.

De måste vara sponsrade eller något :devil:

Sablar - gå inte på den i första taget. Att pumpa tuttarna till strutform och lära bebin rätt tag är en MYCKET långsiktigare lösning!
 
Sv: Bröstvårtor!

När jag fick mina barn var det inte poppis alls med amningsnappen, jag fick själv föreslå det och köpa detta på apoteket....
 
Sv: Bröstvårtor!

Puh! Mycket att tänka på
Ju mer jag läser (inte bara amningen) desto skrajare blir jag!
Svullna fötter tex, det kan vara tecken på lätt havandeskapsförgiftning, läste det igår :crazy:
Gissa vem som har en hyffsad normal fot och en svullen :eek:
 
Sv: Bröstvårtor!

Kan det inte bara vara vätska i kroppen? Själv har jag aldrig svullnat, men jag har kompisar som gjort det...
 
Sv: Bröstvårtor!

Jo det kan det säkert vara, annars tycker jag att BM skulle ha sagt ngt. Har jag talat om att jag är hypokondriker-light? :o

Jag har ju inte svullnat upp alls i ansiktet, bra blodtryck osv.
Det enda som går emot mig är övervikten,järnbristen och svullna tassar.. så jag hoppas det är lugnt ändå!
 
Sv: Bröstvårtor!

Det är nog lugnt! När barnet väl är fött så brukar faktiskt det mesta falla på plats, tro det eller ej...
 
Sv: Bröstvårtor!

Det vanligaste är att bebin trycker på blodkärl i buken så det stasar benen. De delarna som är närmast marken blir liksom pga tyngdlagen mest svullna.

Lägg upp benen högre än hjärtat.

Använd stödstrumpor :idea: (sorry priffe men det ÄR nödvändigt)

Var uppmärksam på om det verkligen är en konstant sidoskillnad så ett ben är mer drabbat även efter vila/på morgonen, eller om det gör ont och spränger i vaderna eller är ömt på baksidan av vaden. Då kan man behöva göra ett ultraljud för att utesluta propp i venerna.
 
Sv: Bröstvårtor!

Mammsen köpte ju stödstrumpor till mig, dessvärre så är dom för små
och jag tror inte det finns i min storlek.

Det är en konstant skillnad, åtminstonde på fötterna.
Det gör inte ont eller är ömt på vaderna, däremot på den fot som är mest svullen.
Tidigare så var jag lika mkt svullen på båda, så har svullnaden som kvarstår på den ena foten blivit mindre men den finns som sagt kvar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 350
Senast: miumiu
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 642
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 971
Senast: Yrsel
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 635
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp