Bröt av nageln långt ner

Mirre

Trådstartare
Vad är bäst och göra?
Det är för långt ner för att kunna klippa av det, så vad är bäst och göra?
Låta det bara bara tills det växer ut eller? Kanske bra att ha ett plåster på också så man inte fastnar med den någonstans eller så.
 
Du kan prova att förstärka den med en bit av en tepåse och nagellim tills den växt ut så pass att du kan klippa. Sitter med telefonen nu och det är så drygt att länka, men sök på typ nail teabag på YT så hittar du instruktioner :)

Bara låta vara funkar inte för mig, slutar obönhörligt med att jag fastnar i något och sliter av halva nageln :cry:
 
Jag satte på plåster eller tejpade när jag bröt nageln långt ner. Och sköljde/spolade med koksalt då och då. Jag kunde dra loss den avbrutna biten efter några dagar.
 
Jag hade nog filat kanten lite försiktigt och limmat på en tipp på den nagelbit som är kvar för att skydda både nagelkanten och huden på tippen, för den är ju lite känslig tycker jag.
 
Vad är bäst och göra?
Det är för långt ner för att kunna klippa av det, så vad är bäst och göra?
Låta det bara bara tills det växer ut eller? Kanske bra att ha ett plåster på också så man inte fastnar med den någonstans eller så.
Jag brukar sätta dit ett plåster tills det växt ut en bit!
 
Låt den vara, den trillar av när den växt ut så pass att den inte sitter fast. Plåste på om det gör ont eller om du fastnar i saker.
 
Vad är bäst och göra?
Det är för långt ner för att kunna klippa av det, så vad är bäst och göra?
Låta det bara bara tills det växer ut eller? Kanske bra att ha ett plåster på också så man inte fastnar med den någonstans eller så.

Klipp ner så mycket du kan och tejpa sedan. Jag har en lös nagel på ena stortån som jag väntar på ska ramla av och den har jag tejpad.
 
Jag fick gjort en akrylnagel. Kostade 60 kr, tog 20 minuter. Växte ut perfekt under, klippte bara av när utväxten av skadan kommit ut från nagelbädden.
 
Om det är en spricka som man riskerar fastna och dra upp så hade jag lagat det. Funkar med tepåse som skrivits ovan.
Helst använder man nagellim men genomskinligt lack funkar i värsta fall, då får man göra om det bara. Gör sisåhär:

Ta en tepåse och klipp sönder. Klipp en bit som är lite större än din spricka. Ta på ganska rikligt med nagellim och lägg dit påsbiten. Försök få det så slätt som möjligt. Sen penslar du med lim igen. Låt torka ordentligt.
Sen klipper du bort sånt som ev sticker ut utanför nageln. Fila på kanten så det är jämnt. Ta ev buffer på ovansidan nageln. Sen på med klarlack så är det klart. Blir som en liten förstärkning tills det vuxit så du kan ta bort det som gått av.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi har en hagtornshäck som har dragit mot det omedgörliga. Vi står nu inför att ta ner den rejält. Tror ni att det kan fungera och få en...
Svar
8
· Visningar
341
Senast: monster1
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 564
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Jag tycker det är typ omöjligt att hitta trosor som jag trivs med. Så vilka trosor fungerar bra för dig? Jag är fet så jag har problem...
2
Svar
26
· Visningar
1 232
Senast: Halcyon
·
Tjatter Bästa Termomuggen? Jag har en från Thermos som jag använt i tio år kanske, men efter nästan daglig andvändning tänker rjag nog en ny...
Svar
10
· Visningar
262
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp