Bröllopsgåva

Bukefalos 30 år!

Wille

Trådstartare
Apropå en annan tråd om bröllopsgåvor. Jag har nya grannar som ska gifta sig i augusti och jag är bjuden.

Men jag har inte en aning om vad jag ska ge. Jag är fattig som en kyrkråtta och kämpar för att spara pengar så att jag överlever vintern. Jag har inte ens kunnat köpa ved i år utan får klara mig på det jag har.

Så vad kan man ge för gåva när man inte har pengar?

Jag skulle vara ärlig och säga som det är. Att du gärna kommer men inte har möjlighet att köpa present.
Har du något du kan/orkar göra själv annars? 🙂 Tex en handgjord tavla med namn, bröllopsdatum tex. (Om du har material för det)

Apropå en annan tråd om bröllopsgåvor. Jag har nya grannar som ska gifta sig i augusti och jag är bjuden.

Men jag har inte en aning om vad jag ska ge. Jag är fattig som en kyrkråtta och kämpar för att spara pengar så att jag överlever vintern. Jag har inte ens kunnat köpa ved i år utan får klara mig på det jag har.

Så vad kan man ge för gåva när man inte har pengar?
Hemkokt marmelad tillsammans med en bit ost, kex och något bubbel? Det kostar ju naturligtvis något, men det blir rätt svårt att komma på något som är helt gratis.

Jag skulle vara ärlig och säga som det är. Att du gärna kommer men inte har möjlighet att köpa present.
Har du något du kan/orkar göra själv annars? 🙂 Tex en handgjord tavla med namn, bröllopsdatum tex. (Om du har material för det)
Ja, broderimaterial har jag. Men jag kommer inte hinna göra något avancerat. Och jag är usel på att skapa egna mönster. Jag vet inte ens vart mitt korsstygsalfabet har tagit vägen och när jag googlade efter alfabet senast så hittade jag inget fint.

Men jag har några veckor på mig.

Edit: Jag har också färdiga broderier som jag gjort för länge sedan och som aldrig blivit uppsatta på någon vägg. Jag kan kanske ta någon av dem och lägga till deras namn.

Senast ändrad:
En planta kanske? Ett litet skott av ett fint träd eller någon buske som kan växa i takt med äktenskapet?
Jag kom på efter att jag gjort inlägget, att jag faktiskt har presentkort som gäller i flera butiker, bl.a. plantagen. För jag tänkte också på träd.

Det enda jag har i kruka själv just nu är en lind och de har redan två enorma lindar på sin gård. Jag har också svarta vinbär och aronia, men tycker själv att de är lite tråkiga gåvor.
Honung, något/några skott från din trädgård, jag skulle bli superglad för det. Hemmagjort, i någon form, är underbart att få. Det ligger liksom lite känsla bakom på ett annat sätt än köpta saker.
Honung finns absolut!!

Jag hade personligen blivit mycket gladare av att få hemmagjord sylt eller saft istället för bubbel.

Använd det du har hemma och gör iordning en trevlig korg med ett vackert band runt (eller liknande).

Jag hade också blivit lika glad åt att "bara" få en vacker burk med honung i.

Jag fick själv en vacker burk för många år sedan som jag nu förvarar tepåsar i.

Jag kom på efter att jag gjort inlägget, att jag faktiskt har presentkort som gäller i flera butiker, bl.a. plantagen. För jag tänkte också på träd.

Det enda jag har i kruka själv just nu är en lind och de har redan två enorma lindar på sin gård. Jag har också svarta vinbär och aronia, men tycker själv att de är lite tråkiga gåvor.

Honung finns absolut!!

Jag skulle bli jätteglad för honung eller bivax!

Honung finns absolut!!
Honung hade jag blivit jätteglad för! Du kanske kan pynta en burk lite extra :)

Ja, broderimaterial har jag. Men jag kommer inte hinna göra något avancerat. Och jag är usel på att skapa egna mönster. Jag vet inte ens vart mitt korsstygsalfabet har tagit vägen och när jag googlade efter alfabet senast så hittade jag inget fint.

Men jag har några veckor på mig.

Edit: Jag har också färdiga broderier som jag gjort för länge sedan och som aldrig blivit uppsatta på någon vägg. Jag kan kanske ta någon av dem och lägga till deras namn.
Jag som sett några av dina borderier på bild tycker detta var en jättebra idé! Du är så händig

Saker du gjort själv eller fixar räcker gott och väl.

Det är inte presenten det handlar om du är bjuden för att de vill dela sin dag med dig inte för att du ska köpa dem grejer :)

Gillar du att baka så är hembakt också en hit. Honung som någon skev. Ett blomskott av någon sort som planterats i fin kruka från t.ex loppis

ar inte sett dina alster men det är också en jättetrevligt grej att ge med deras namn på. Sånt uppskattas.

Liknande trådar

• Pengar i bröllopsgåva
  • Presenttips?
  • Att leva och inte bara överleva
  • Varför vill ingen ha något seriöst med mig?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Autistic meltdown
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka