Brottats med snabeldraken en stund...

Det tog ett tag att få igen dammsugaren vid påsbyte... förmodligen är det fortfarande fel påse... Jag köpte dammsugaren till utförsäljningspris 1500 kronor (så ingen budgetdammsugare, då det är en Electrolux) på clas olsson för julklappspengar i januari förra året. Clas olsson har inte dammsugarpåsar till den sorten längre, utan jag hittade nån universal långmodell som skulle passa till nästan samma dammsugarnummer på annat företag, jag fick vika påsen i kanterna och klappa igen dammsugaren 3-4 gånger. Men den funkar... så jag hoppas jag slipper gnäll nästa gång från hemstäd.

Jag dammsög sovrummet nu efter lådstäd (eftersom jag har ryggmärgsskada och noll balans, sitter jag på min arbetsstol och dammsuger. Det är därför jag betalar kommun för hemvård och hemstäd).

Jag har ju äntligen lyckats (tror jag) få Minnie att använda PeeWeelådan (med spånpellets). Jag har minskat på vanligt kattströ mer och mer och hon har faktiskt gått mer o mer i PeeWeelådan. Så nu ska jag försöka att bara ha PeeWeelådan och se vad som händer. Jag vet att man bör ha två lådor, så jag kanske kommer ha "diskbaljslådan" på annan plats.

Min fröken har varit väldigt "renlig" sen hon kom in i hemmet, varken kräkts någon gång, eller gjort utanför lådan.
Idag hel kattlåderengöring och fräscht strö. Så håller vi tummarna.

Minnie låg på tangentbordet (på datorn kanske det är bäst att förtydliga för att undvika missförstånd) när jag började. När jag tittade över axeln när jag dammsög, satt hon på... dammsugaren och tittade intresserat på vad jag gjorde.
 
Senast ändrad:

Trevlig och tystgående
 

Bifogade filer

  • IMG_20230109_123828.jpg
    IMG_20230109_123828.jpg
    141,1 KB · Visningar: 5

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp