Brukar ni rida barbacka?

CA

Trådstartare
Nu när det e så varmt ute man riktigt flyter bort hehe.
Brukar ni då om ni ska ut på en skrittrunda rida barbacka???
Det har jag, är så härligt på kvällen och rida ut barbacka när solen har gått ner lite och man slipper den gasande solen :D
 
inte så mycket numera då min häst inte är speciellt pålitlig ännu men då jag hade min förra häst så red jag barbacka mycket. En period över ett år då jag letade sadel! bra balans fick jag! :)
 
När jag ahde min gamla häst red jag mycket barbacka på vinter. termobyxor på mig, och träns på hästen, sen ut och tjoa lite. Eller dressyrpass, gick också bra. Han var en liten tjockis, skön att sitta på :love:
 
Jodå, häromdan red jag ett dressyrpass barbacka. Kanonnyttigt och jättekul!
Men jag tycker inte att det blir svalare, tvärtom, man får ju hästens kroppsvärme oxå..puh. Svettig var jag.. :)
 
Innan gjorde jag det mkt, men nu är det helt uteslutet. Har så dålig balans att jag ramlar av om nån säger bu, tyo...:angel: :crazy:. Vina har en jäättebred rygg så jag tror det skulle vara perfa och sitta barbacka på henne :)
 
nä, inte nu på sommaren. Jag tycker det bara blir varmare :smirk: Men en lite kylig vinterdag är det aldrig fel :D Och sen så red jag barbacka under en period när jag letade ny sadel :)
Fast egentligen borde man nog rida barbacka lite oftare, det är ju väldi9gt nyttigt.

:bow://Matilda
 
rider barbacka när jag känner för det.
vilken årstid det än må vara. :)

visst är det härligt på sommarn men man blir ju bara varmare i rumpan av att sitta barbacka..
 
Älskar att rida barbacka, men bäst är det på vintern, med pållens vassa ryggrad under ett tjockt termotäcke :d
 
Brukar å rida barbacka och det är supermysigt... oxå brukar jag rida med ridgjorden rätt så ofta.... :smirk:
 
ja jag ÄLSKAR att rida barbacka och gör det gärna på vintern då det är kallt=) Jag rider som vanligt skritt trav och galopp=)
 
Jag är ingen fan av att rida barbacka. Gjorde mig rätt illa när jag var yngre på en häst med mycket vass ryggrad och fast jag har ridit barbacka ett par gånger sedan dess så tar det lite emot varje gång. Men ska man bara skritta runt lite så är det rätt mysigt. :)
 
Rider alltid helst barbacka. Dressyr som uteritter. Under hoppning har jag däremot oftast sadel för pollens skull.
Jag rider nog barbacka mer än med sadel nu på sommaren. :o Så underbart att galoppera barbacka på ängarna.
Det är ju det man lever för. :D
 
Rider sällan barbacka då det känns som att med min usla balans så gör jag mer skada än nytta.... Sen är min häst lite halvnipprig ibland... :bump:
 
Kallblosstoet red jag barbacka en hel del. Arabvalacken har jag ridit barbacka EN gång - i vintras - och det var bara för att se om det gick.

Men jag varken skrittar ut eller rider barbacka på honom på grund av hans rygg. Skrittar så lite som möjligt uppsuttet, och absolut inte utan sadel. Synd, för han har himla skön rygg att sitta på..
 
Jag hade tänkt rida barbacka en gång i veckan och gjorde det tills jag var tvungen att rida barbacka hela tiden i drygt en vecka. Så sen så red jag inte barbacka på över en månad men i förrgår så gjorde jag det igen och ska göra det oftare. Det hjälpte väldigt mycket för balansen den där veckan. innan har jag alltid haft problem med att sitta i Luddes trav men nu är det myyycket bättre :idea:
Men jag håller mig inte till skritt utan det är ju endel trav och galopp oxå :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: Buck
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag tänkte köra ett nytt upplägg i form av en bloggliknade dagbok. :D Jag kan börja med att presentera mig själv. Jag heter...
Svar
9
· Visningar
1 814
Senast: Morces
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 756
Senast: Roheryn
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp