Bruksprovet 2007

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lill-my
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 312
  • Visningar Visningar 40 928
Sv: Bruksprovet 2007

skulle tro att West ska visa sin nya Carthago (Burggraf-Joost) hingst Romo som jannike hoppade på flyinge? Han är iaf gk. i Z. Född -98

Vad trevligt, då kanske vi ses därnere,alltid roligt att träffa nytt folk...
Ameo har ju "planerat" det geniala i att byta mobilnummer med varandra innan vi åker ner dit.
Det ser jag fram emot. Ska bli kul att få ansikte på namnen.:)

*kl*

Ni som skriver er varma för Roven xx och som har honom på intresselistan för eventuella hoppföl tycker jag skall se till att få tag på rörliga hoppbilder på honom.
Jag har väntat ett tag att säga det för jag ville leta på filmen och se igen men det var som jag mindes. Det här är inte en häst med direkt superteknik, trots en mycket dultig ryttare. På samma film finns tex Quattro och Manhattan, båda har varit eller varit på tal för svensk avel, och de är mycket bättre i sin teknik enligt mig. Ändå är de kanske inga Clinton bak direkt.

Vill bara uppmana att skaffa så mycket fakta ni kan innan ni bestämmer er. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.
XX betyder inte (för mig i alla fall) att man inte skall ställa höga krav på "resten av hästen"

Fler som sett honom hoppa? Vad säger ni?

Håller fullständigt med! Har ju inte sett Roven live och vet inte om han kanske ser bättre ut då, men på DVDn jag sett (Nijhofs) har han inte imponerat på mig iallafall, det gjorde däremot Quattro och Voltaire (som jag blev kär i, önskar mig ett Voltaire-sto i julklapp :) ).

Ok. att typ på hingst är viktigt men inte på bekostnad av hoppteknik, men det är min personliga åsikt.

Jag tar mig friheten att slänga in en bild på snyggingen Balans =P Han tål att tittas på =P

4631442.jpg

Jo jag har sett honom hoppa "live" och jag ser INGET som får mig att ändra mig.

Hallå nu pratar vi FULLBLODSHINGST och man kan inte jämföra det med en hoppstammad tysk hingst det borde faktiskt vem som helst veta :mad:

Säger man som du gör har man inga speciella kunskaper om fullblod :angel:

Håller fullständigt med! Har ju inte sett Roven live och vet inte om han kanske ser bättre ut då, men på DVDn jag sett (Nijhofs) har han inte imponerat på mig iallafall, det gjorde däremot Quattro och Voltaire (som jag blev kär i, önskar mig ett Voltaire-sto i julklapp :) ).

Ok. att typ på hingst är viktigt men inte på bekostnad av hoppteknik, men det är min personliga åsikt.

Han har ingen dålig hoppteknik. Förstår faktiskt inte hur ni kan sitta här och skriva det :crazy:

Jämföa honom med superstammade hopphingstar tycker jag är helt ointressant och absolut inte relevant.

Ge mig gärna exempel på fullblodhingstar som hoppar bättre än Roven

Har inte sett Goldmine hoppa, men han har ju meriter upp till 160 vill jag minnas, och det ar ju inte fy skam. Kan tycka att han inte är lika fantastisk i typen som Roven, men inget större fel på honom heller. Han borde ju användas mer tycker man.
Ulrika

Jag har inte läst tråden.

Katarina Nygren visade en 3-årig hingst e Feliciano på föruttagningen i Växjö för någon månad sedan som blev uttagen till bruksprov. Någon som var där och såg den?

Det jag hört är att den hade bra temperament och hoppar bra men inte går att använda till gammalsvenskstammade ston.

Har inte sett Goldmine hoppa, men han har ju meriter upp till 160 vill jag minnas, och det ar ju inte fy skam. Kan tycka att han inte är lika fantastisk i typen som Roven, men inget större fel på honom heller. Han borde ju användas mer tycker man.
Ulrika

Come Fast är säkert använd, men inte så mkt i Sverige. För här han man svårt att se på fullblod utan att jämföra dem med rena hoppmaskiner :angel:

Det finns en hingst till och det är Favoritas**, så visst finns det fullblodshingstar som hoppar bra. Och dit tycker jag att Roven hör efter att ha sett honom hoppa och hans ridbarhet vid hoppningen. En superteknik med hästar som vänder ut och in på sig är inte alltid det bästa.

Ja, Voltaire är fin, får dock ej upp videon. har ev ett sto som jag är bra sugen på att köpa E. Voltaire (om du ej hinner före;) ) Väntar fortfarande på video...jagade tom brevbäraren i dag..

Vad tror ni om att ta Jaguar mail eller Roven på ett Voltaire sto? Hon är dock 1.70 eller 1.69 och det kanske blir himla stort...?:eek:

Har sett Favoritas live på Falsterbo och då var han inte bra reklam för fullblod i aveln... Han stannade ut sig där i alla fall. Har sett honom på tv också (WC i Oslo var det kanske?) och där har hen inte heller imponerat. Ingen hingst som gjort gott intryck på mig.

Och jag väntar med spänning när vi skall få veta hur det står till med hans simmare!!!
Han har ju tom det som en veterinär anmärkning, så det kanske är naturligt att hans årgångar har varit små? :devil:
Första året var han pga simmarna begränsad till 50 ston.
Källa kwpn
mvh

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 856
Senast: MattiZ
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 967
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 478
Senast: lilsan
·
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
973
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka