Bruksprovet 2019

Inget av fas I brukar livesändas, så nej. Bland annat hingstekåringen sänds dock live under veckodagarna, kan det ha varit det du tittat på?

Nä, i såna fall har jag blandat ihop det med nåt annat evenemang. Swede horse kanske, eller årgångschampionaten. :) Får längta till fredag helt enkelt!
 
Det här är lite off topic, men då jag ofta skriver på telefonen numer och just fick rätta "hibgstekåringen" två gånger för att det skulle bli rätt känns den här rätt relevant.
what-do-we-want-an-end-to-auto-correct-errors-35685293.png


För övrigt längtar jag ihjäl mig till fredag! Älskar att åka på bruksprov.
 
Bara longeras? Vad har han gjort då som gör att han förväntas godkännas? Det var då skillnad mot när anglohingsten Business gick bruksprov.. Glömmer det aldrig då han trots sina meriter inte godkändes..

Jadu... Jag vet faktiskt inte. Artikeln fokuserar på att tillföra FT-aveln XX-blod. Men han har ju inte så himla mkt egna meriter skryta med, inte förvärvt sig exceptionellt bra eller så. Jag vet inte. Och han är ju inriden så nog borde han kunna visas riden liksom?
 
Bara longeras? Vad har han gjort då som gör att han förväntas godkännas? Det var då skillnad mot när anglohingsten Business gick bruksprov.. Glömmer det aldrig då han trots sina meriter inte godkändes..

Han har väl tävlats inom galoppen med bra resultat? Det brukar kunna räknas som bruksprov, iaf i andra förbund.
 
Jadu... Jag vet faktiskt inte. Artikeln fokuserar på att tillföra FT-aveln XX-blod. Men han har ju inte så himla mkt egna meriter skryta med, inte förvärvt sig exceptionellt bra eller så. Jag vet inte. Och han är ju inriden så nog borde han kunna visas riden liksom?
Håller helt med. Jag skulle absolut kunna tänka mig att använda en bra ren fullblodshingst men det bygger ju på att den även visar bra egenskaper som ridhäst. Ser inte riktigt varför jag skulle "nöja mig" med en fullblodshingst som inte visats riden eller ens löshoppas när det finns andra som gått godkända 70-dagarsprov (nåja, tillgängligheten på dom här är väl sådär). Bara för att den inte behöver visas riden eller hoppad för att bli godkänd så känns det som att man borde vilja visa upp den så mycket som möjligt om den är frisk och hoppar bra.
Visst att man lär få kompromissa med vissa egenskaper om man vill använda en fullblodshingst men är det till fälttävlan så efterfrågas åtminstone hyfsad hoppkapacitet och absolut ett psyke som gör att den fungerar som ridhäst och kan tagga ner tillräckligt även om den gått på banan. Att använda fullblod bara för att man behöver lätta upp eller få en mer modern typ är ju knappast aktuellt längre och ökad lungkapacitet eller "fullblodsgalopp" är knappast ett måste för ft längre heller annat än kanske eventuellt på elitnivå.
 
Grejen är att det finns många fina fullblod som verkligen kan hoppa idag! Har två stycken i stallet (valacker) som hoppar riktigt bra. Ibland smådrömmer man om att ta fram en sådan hingst själv. Har dock inte möjlighet just nu i alla fall att själv hålla hingst
 
Chacco's Air är den jag blivit riktigt sugen på hittills sammantaget stam och exteriörvisningen. Tur jag inte har något hoppsto :angel:

Ingen som riktigt klickade av gångartshingstarna även om flera var fina. Gillar nog Kane bäst än så länge.
Åh, jag som precis tänkte fråga dig (efter att jag såg den korta snuttet på insta) om du vill filma lite extra på Chacco's Air, Balstakko och Filkes Red Fury? :angel:
 
Chacco's Air är den jag blivit riktigt sugen på hittills sammantaget stam och exteriörvisningen. Tur jag inte har något hoppsto :angel:

Ingen som riktigt klickade av gångartshingstarna även om flera var fina. Gillar nog Kane bäst än så länge.
Kane och Vivaldon är de gångartshingstar jag gillade bäst på dina filmer. Men en hel del bra trav hos hopphästarna också.
 
Jadu... Jag vet faktiskt inte. Artikeln fokuserar på att tillföra FT-aveln XX-blod. Men han har ju inte så himla mkt egna meriter skryta med, inte förvärvt sig exceptionellt bra eller så. Jag vet inte. Och han är ju inriden så nog borde han kunna visas riden liksom?
Ja men precis och jag kommer aldrig glömma när Business x gick och inte godkändes.. Han fick både hoppa och gå dressyr trots sina jättefina meriter men godkändes inte.. Jag kommer aldrig smälta det faktiskt, att de sa nej till en så fin anglohingst med Stubin blod..
@Angel exakt
 
Jag är lite nyfiken på Kadans, har sett snuttar av den på insta och den såg ut att ha väldigt bra bakben. Tråkigt om den är vek i kotorna bara.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
718
Senast: Nova123
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 181
Senast: Badger
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 112
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 424
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp