Bukefalos 28 år!

Bruksprovet 2022 (SWB)

Röntgenkravet är väl detsamma för alla hingstar som prövas inom SWB?
Förlåt, ja samma krav för de hingstar som genomför provet helt rätt, men inte för utländska hingstar som vill bli godkända inom swb tex kan röntgenbilder de har från andra förbund bli godkända även om de inte har samma krav på bilderna som swb
 
Nu är resultaten ute

jag funderar på hur Set the world on fire GJ kunde få sitt namn godkänt när han är grundregistrerad i SWB och de har en regel på max 20 tecken. Finns det plats att skriva fler tecken på registreringspappret eller har regeln tillkommit senare?
Kan det vara att det är plus prefix och suffix? Eller så beror det på att uppfödaren är i styrelsen för swb? 🙊
 
Tja, just Jovial var ju en av sin tids allra största förvärvare och finns i stammarna på många hästar idag så jag tror det kan uppstå viss förvirring. Han är morfars far till min egen häst.

Men inte alls lika stor risk som med Cortez 679 som jag tror fortfarande finns tillgänglig på fryst.
Vi har ju Utrillo Hästak också :) Tror "efternamnen" på både U. Hästak och C. de Merignat kommer undvika sammanblandning.
 
Svarar mig själv. Det står 20 tecken inkl mellanslag.

Tillägg, så står det också att en hingst inte får ha samma namn så länge det finns risk för förväxling och ändringen görs först när hingsten är godkänd.
Då blir det väl 24 tecken på Set the world on fire GJ? 🤔
 
Då blir det väl 24 tecken på Set the world on fire GJ? 🤔

Har de inte ändrat lite fram och tillbaka om hästarna ska ha (SWB) bakom namnet eller inte, och att det tillägget begränsar antalet tecken. För visst heter hästen inte Set the world on fire GJ (SWB)? Edit: Det heter han visst. Vilket gör hela grejen obegriplig 🤔🤔
 
Har de inte ändrat lite fram och tillbaka om hästarna ska ha (SWB) bakom namnet eller inte, och att det tillägget begränsar antalet tecken. För visst heter hästen inte Set the world on fire GJ (SWB)? Edit: Det heter han visst. Vilket gör hela grejen obegriplig 🤔🤔
Ja, skumt. Hade i mitt tycke världens bästa namn till min första uppfödning men det var 21 tecken så det gick inte. 😅Försökte iofs inte heller. De kanske inte är benhårda på den regeln då? 🤔 Fasen, skulle ha provat!
 
Ja, skumt. Hade i mitt tycke världens bästa namn till min första uppfödning men det var 21 tecken så det gick inte. 😅Försökte iofs inte heller. De kanske inte är benhårda på den regeln då? 🤔 Fasen, skulle ha provat!
1646727612488.png

Jag kollade registreringsblanketten och där är bara 20 rutor, så därför blir jag nyfiken :D
 
Jag gissar att GJ himself fyllt i hingstens namn men inte lämnat någon ruta tom för mellanslag utan - kanske- gjort ett litet sträck bara - utan att ta en ruta och sen är ju GJ just GJ , känner allt och alla och är en i bedömningssammanhang bla en som sporten räknar med och banar plats för.
 
Jag gissar att GJ himself fyllt i hingstens namn men inte lämnat någon ruta tom för mellanslag utan - kanske- gjort ett litet sträck bara - utan att ta en ruta och sen är ju GJ just GJ , känner allt och alla och är en i bedömningssammanhang bla en som sporten räknar med och banar plats för.
Det spelar väl ingen roll hur han har gjort eller vem man är. Alla regler ska väl vara lika för alla men jag vet inte hur det såg ut det året hästen reggades om det var 20 tecken inkl mellanslag som gällde då.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nästa vecka är det dags för Bruksprovet för de hingstar som ska verka inom SWB-avel. Under en veckas tid samlas hingstägare på Ridskolan...
Svar
0
· Visningar
127
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På fredagen är det testridning av de 4-åriga hingstarna som gäller på bruksprovet. Ridsport är på plats i Strömsholm och rapporterar...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Upptäckte att min vuxna hund på snart 7 år tappat en tand! En framtand i underkäken (en av de mittersta). Kommer ringa veterinären på...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Takire
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 000
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp